דן מרגלית לאחר מתן גזר הדין
דן מרגלית לאחר מתן גזר הדיןיוני קמפינסקי

העיתונאי דן מרגלית הודיע היום (שלישי) כי הוא מסיר את מועמדותו לפרס ישראל על מפעל חיים בעיתונות.

בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כתב מרגלית "ההתערבות הבוטה של נתניהו בפרס ישראל נבלמה, ולדעתי השופטים והמועמדים היו צריכים להחזיר עטרה ליושנה, אך הם סירבו והפרס נותר מזוהם".

"גם השופטים שחזרו - חזרו בהם ופרשו סופית והם נכבדים כנורית גרץ ואחרים. לפיכך הריני מסיר מועמדותי למפעל חיים בעתונות ומודה לכל ממליציי הנכבדים".

בראיון לגלי צה"ל הבוקר הסביר מרגלית, בעל טור בעיתון "ישראל היום", את החלטתו: "אני חושב שהשופטים של פרס ישראל שפרשו היו צריכים לחזור בהם. אפשר לסמוך על ניסים קלדרון, אפרים חזן ונורית גרץ שיש להם אינטרגיטי. הם עדיין יכולים לקבל החלטה כראוי. הם יכולים לעמוד גם בפיתויים של החנופה וגם באיומים". 

"אך כשהתברר לי בכל זאת שאנשים כה מכובדים מסרבים לשתף פעולה עם מפעל פרס ישראל השנה, זה אומר שהפרס באמת נותר פגום והם לא רצו לתת יד לשפר את הפגמים שרק בנימין נתניהו גרם להם. אז אני אומר שאם הפרס כל כך פגום, אני לא רוצה להיות חלק בזה. פרס שבו ניסים קלדרון לא יכול להיות שופט, אני לא רוצה אותו". 

עם חשיפת פרשת פרס ישראל מתח מרגלית ביקורת על התנהלות נתניהו בפרשה ואמר כי "פסילת שופטים לפרס ישראל אחרי שכבר מונו – ז'דאנוביזם נוסח ביבי".