יוזמה חדשה. הרב הורוביץ
יוזמה חדשה. הרב הורוביץPublic Relations

הרב הלל הורוביץ ייכנס לכנסת במקומו של אורי אורבך ז"ל מטעם הבית היהודי.

הורביץ מנהל בשנתיים האחרונות את מועצת בתי העלמין היהודיים בירושלים. הורוביץ יהיה חבר הכנסת השני שמתגורר בישוב היהודי בחברון, לצד חברת הכנסת אורית סטרוק. 

דובר הישוב היהודי בחברון נעם ארנון אמר כי "חברון הוא המקום המוביל ומספר חברי הכנסת ביחסית לתושבים. אנחנו מברכים את כל השליחים שעושים עבודה קשה במערכת הפוליטית".

ארנון ספד לאורבך שנפטר אתמול בגיל 54 לאחר מחלת דם קשה. "אורבך ידיד נאמן של הישוב היהודי בחברון שהנפיק הסיסמא 'חברון מאז ולתמיד' וגרם להזדהות אדירה של עם ישראל. הוא מנע חורבן וגירוש - זכות זו תעמוד לו לעד". 

ישיבה מיוחדת לזכרו של אורי אורבך

חברי סיעת הבית היהודי התכנסו הבוקר לישיבה מיוחדת בכנסת בעקבות פטירתו של השר אורי אורבך ז''ל. כיסא ריק הושאר לציון חסרונו של אורבך, וחבריו לסיעה עמדו דקה דומייה.

"אורי יחסר לכולנו", אמר יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, "חור נפער במשפחת הבית היהודי. השכל הישר, ההומור העצמי והעקרונות ועשייה בכל התחומים. באופן אישי יחסר לי חבר". 

"אורי היה פורץ דרך מעין כוכב הצפון של כולנו. כמה גאווה הוא הביא לנו, אדם שלא קיפל את הדגל ועמד על שלו גם בעניני ארץ ישראל וגם תורת ישראל. כל מי שהכיר אותו ידע שלאורי הייתה לחיצת יד מאד עדינה אבל עמדו מאחוריה ערכים של פלדה. אורי המציא את הביטוי דתי מחמד אבל היה זה שלימד אותנו הכי טוב איך לא להיות כזה. החזון שלו היה גדול, ובזכותו ורק בזכותו כל המהלך הגדול בבית היהודי קרה.

''אנחנו נמשיך בדרך הגדולה הזו, דרך שאומרים בה בקול גדול שאנחנו אוהבים את ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל. לא מתייפייפים אבל עושים הכל באהבה גדולה".

השר אורי אריאל אמר בישיבה, "לאורי היו גם העוז וגם הענווה. אורי היה בלי מורא מוביל עמדות גם כשהיו שונות ועם ההומור המיוחד שלו היה מפרק כל ההתנגדות. לא צריך אנדרטאות לזכרו. הוא חי ומורשתו ממשיכה והלוואי שנזכה ללמוד וליישם חלק ממנה".