הר המנוחות
הר המנוחותפלאש 90

שלושה יהודים נעצרו אתמול (שני) בחשד למכירה פיקטיבית של שטחי קבורה בהר המנוחות בירושלים.

השלושה חשודים כי במשך שנים פלשו לקרקעות בהר המנוחות שאינן מיועדות לקבורה, קרקעות ציבוריות וכאלו אשר הוקצו לחברת קדישא בהר המנוחות, יצרו תשתיות חלקות קבורה פיראטיות ומכרו את החלקות בעשרות אלפי שקלים.

ראשיתה של החקירה בתלונה שהוגשה ביחידת ההונאה ע"י מועצת בתי העלמין במשרד לשירותי דת לפיה החשודים השתלטו על קרקעות חברות קדישא ושטחים ציבוריים שכלל לא הוקצו לקבורה בהר המנוחות, וביצעו קבורה של נפטרים שלא כדין תוך שמציגים עצמם כחברת קדישא.

בנוסף , הוגשו ביחידת ההונאה 6 תלונות נוספות ע"י אזרחים שטענו כי החשודים מכרו להם חלקות קבורה בהר המנוחות בעשרות אלפי שקלים שבהן קברו את יקיריהן כאשר בפועל התברר למתלוננים כי מדובר בקרקעות שאינן מיועדות לקבורה ושלחשודים לא היה רישיון למכירתן.

מהחקירה עולה כי מאז שנת, 2005 החשודים, שהיו מוכרים כמי שעוסקים באספקת חלקות קבורת שדה בהר המנוחות ואף נהגו להציג עצמם כ'חברת קדישא צוקים', היו נענים לפניות של אזרחים המבקשים לקבור את יקיריהם בהר המנוחות ומציעים להם חלקות קבורה, שעפ"י החשד, אינן מיועדות לקבורה, וזאת תמורת תשלום של בין 45,000-90,000 ש''ח.

את התשלום היו דורשים מראש לפני הקבורה בפועל ובמזומן. כמו כן לא הנפיקו קבלות או חשבוניות תמורת התשלום.

החשודים אף מכרו למשפחות שכולות שטרי רכישה לקבורה בחיים (עתידיים) בעשרות אלפי שקלים, תוך שהם מבטיחים כי חלקות הקבורה האמורות ישמרו בעבורם, כאשר בפועל החלקות כלל לא נשמרו ובחלקן אף נקברו אחרים.

את הכסף שקיבלו החשודים הפקידו, עפ"י החשד, בחשבונותיהם הפרטיים ובחשבונות המופיעים על שם בני משפחותיהם, רכשו רכוש עבור שימושם הפרטי והשקיעו בעסקים פרטיים אחרים.

במקביל לחקירה המשטרתית, מתנהלת כנגד החשודים חקירה של רשות המסים בחשד להעלמת הכנסות, רישומים כוזבים, השמטת הכנסות ורכוש מהדוחות וביצוע עסקאות ללא הוצאת חשבוניות.