ישי ושטבון בכנס בשדרות
ישי ושטבון בכנס בשדרותצילום: אדי ישראל

המנהל האזרחי וכוחות משטרה הרסו הבוקר (שלישי) את המאחז גאולת ציון, שם מתגוררות שתי משפחות ולהן תינוקות, אחד מהם בן חודש.

המשפחות הוצאו מהבתים לקור של גוש שילה וכלים כבדים הרסו את הבתים. בהמשך חסמו הכוחות באבנים וסלעים שבילי גישה לדיר בשכונת ישוב הדעת הסמוכה, והרסו את מבנה "החושה" סמוך לעדי עד.

בתגובה להרס אמר ח"כ יוני שטבון, המוצב במקום השני במפלגת יחד כי מפלגתו תהווה עוגן למען ההתיישבות בממשלה הבאה. "הרס בתי יהודים הבוקר בגוש שילה מוכיח שוב כי דרושה מפלגה ימנית ונאמנת לארץ", אמר שטבון. "ציפי משכה את הממשלה שמאלה ובג"ץ מתווה מדיניות המנוגדת לדעת רוב העם. בעז"ה אנחנו נהיה העוגן הימני בממשלה הבאה".

עמיטל בר-אלי, מייסד ומנכ"ל פורום חותם, המוצב במקום השישי ב"יחד", ומי שהיה ממקימי שכונת מגן דן באלקנה אומר כי המפלגה תדרוש את הפסקת ההרס במאחזים. "המשך ההרס בהתיישבות ביהודה ושומרון לא מתקבל על הדעת", אומר בר-אלי. "איננו מבינים מהיכן מגיע האובססיה לכך, כאשר ההתיישבות הבלתי חוקית בנגב ובגליל לא מטרידה את אלו שרוממות החוק בגרונם.

''חמור הדבר שמעשים אלו מתרחשים על אף כינונה של ממשלת ימין כביכול. בעזרת ה' ניכנס לממשלה ונדרוש את הפסק ההרס, וכמובן את חידוש תנופת הבנייה בכל מרחבי ארץ ישראל".

הרב יעקב יקיר, תושב פסגות המלמד בישיבת בית אורות ומוצב במקום השמיני במפלגת יחד אמר בתגובה להרס כי "מראות ההרס במאחזים, החוזרים על עצמם בשנתיים האחרונות אינם נותנים מנוח.

''על שולחן הממשלה מונח דו"ח השופט אדמונד לוי שקובע גם הוא כי מדיניות האכיפה נגד יהודים ביהודה ושומרון הינה דראקונית ויש לשנותה בצורה דרסטית. אנו נדרוש את אימוץ דו"ח לוי והפסקת הרס המאחזים".