אדווה ואדל חיה ביטון
אדווה ואדל חיה ביטוןצילום: יוני קמפינסקי

אדל ביטון בת הארבע שנפטרה אמש (שלישי) בבית החולים שניידר בפתח תקווה, בעקבות דלקת ריאות שהסתבכה, תובא למנוחות בשעה 13:00 בצהריים ביישוב יקיר שבשומרון, מקום מגוריה.

אמה, אדווה, פנתה הבוקר לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לאפשר לקבור את אדל הקטנה ביקיר, לאחר שאתמול סרב המנהל האזרחי לאפשר למשפחה להקצות שטח לבניית בית עלמין בתוך היישוב.

"אני דורשת ממך ראש הממשלה שתכבד החלטה זו ושתחשוב לא מבחינה שכלית אלא רגשית, כאימא שזו הבקשה האחרונה שלי". אדווה קראה לציבור להגיע להלוויה "לחלוק לאדל כבוד אחרון". 

אמש פנו ההורים, אדווה ורפי, למ"מ ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ולרב היישוב יקיר הרב אהרון כהן ,בבקשה להכשיר שטח שישמש כבית קברות וזאת בתוך הגבולות המוניציפאליים של היישוב.

במועצה איתרו שטח מתאים של 20 דונם בתחום המוניציפלי של הישוב ופנו בעניין למנהל האזרחי. אולם שם השיבו בשלילה לבקשה בעילה שחסרה תכנית מתאר להקמת בית קברות באותו שטח.

מ"מ ראש המועצה, יוסי דגן, פנה בדחיפות ללשכת ראש הממשלה ושוחח עם מזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה להתערב בעניין.

"לא ייתכן כי ילדה שהפכה לקרבן הטרור לא תוכל להיקבר ביישוב בה התגוררה רק בשל עניין בירוקרטי. אנו דורשים מראש הממשלה בשם משפחת ביטון להתערב מיידית על מנת שנוכל להביא את הילדה הקדושה לקבורת אמת כמה שיותר מהר", אמר דגן.

מסיקה: בואו להלוויתה של אדל ביטון הי"ד

ראש המועצה, גרשון מסיקה, ששהה לפני הפטירה יחד עם ממלא מקומו דגן לצד בני המשפחה, הגיב בחריפות, "אדל נרצחה אך ורק בגלל היותה יהודיה. לא יעלה על הדעת שבגלל בעיות ביוקרטיות לא תיטמן הקדושה אדל בבית עלמין ביקיר".

"אני קורא לראש הממשלה שיורה למנהל שלא לנקוט באטימות בירוקרטית ולאפשר קבורתה של אדל ביקיר במקום שכה אהבה", הדגיש מסיקה.

מהמנהל האזרחי נמסר בתגובה לערוץ 7, "אנו משתתפים בצער המשפחה. המנהל האזרחי יסייע לאיתור מקום קבורה ככל הניתן".