הרב ברלנד בכותל
הרב ברלנד בכותלפלאש 90

הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים' המבוקש בישראל בשל חשד לביצוע עבירות מין, הודיע אמש (שלישי), כי הוא תומך במפלגת 'יחד' בראשות אלי ישי, לאחר שנים בהן תמך ב'יהדות התורה'.

באתר "כיכר השבת" פורסם תמליל שיחת טלפון בין הרב ברלנד למנהיגה הרוחני של 'יחד' הרב מאיר מזוז, במהלך השיחה אמר הרב ברלנד כי הוא תומך ב'יחד' ויפעל למענה.

''אתם תצליחו בכל מעשי ידיכם ואנחנו איתכם בלב ובנפש", אמר ברלנד לרב מאזוז. "אני יד ימינו של הרב אני. בטל ומבוטל לרב, כל מילה של הרב זה קודש קודשים. וכל אחינו הספרדים כולם יחזרו לצור מחצבתם ולשורשם ולמקום מחצבתם כולם ליבם בוער לה' יתברך ועכשיו זה ההזדמנות לעורר להם את הנקודה הפנימית שבלב את הנקודה הפנימית שבלב שיהיה להם מוסדות יהיה להם תלמודי תורה.יהיה להם ישיבות, סמינרים".

"וכולם וכולם ילכו ב'יחד' אנחנו נגיע ל-26 מנדטים כמו כלום אני וכבודו ביחד נגיע ל-26 שם 'הוייה', שם 'הוויה' שעכשיו זה הרגע של "שיוויתי ה' לנגדי תמיד' ורואים את ה' עין בעין", הוסיף.

הרב ברלנד נמלט לפני כשנתיים וחצי מישראל למרוקו בשל חשדות חמורים נגדו. מאוחר יותר נאלץ לעזוב את אדמת המדינה בהוראת מלך מרוקו, בעקבות כתבה שפורסמה באחד מהעיתונים המרכזיים וסיפרה בהרחבה על החשדות נגדו ועל הסיבה שהביאה אותו למרוקו עם משפחות חסידיו.