נצח יהודה
נצח יהודההלל מאיר

על רקע הפגנות החרדים שהתקיימו בשבועות האחרונים נגד חוק הגיוס, קיבלו אמש (רביעי) עשרות חרדים את הכומתה המנומרת בטקס באתר ההנצחה של חטיבת כפיר בעפולה.

יונתן ברנסקי מנכ"ל עמותת "נצח יהודה" בירך את החיילים שקיבלו את הכומתה, "הם סיימו את הטירונות והאימון המתקדם, והם קיבלו הרבה מחמאות, אנחנו גאים בהם, הם עוברים כעת להכשרה בגדוד והגנה על מדינת ישראל".

לדבריו, "לוחמי נצח יהודה מביאים גאווה רבה לציבור החרדי ולמשפחות שלהם וגם לרבני נצח יהודה, הם זכו לשבחים רבים מהרמטכ"ל. תפקידנו לאפשר לחיילים האלה לשרת בצבא מבלי להתפשר על אורח החיים החרדי, הם מתגייסים ומתחזקים ויוצאים מהצבא כחרדים לכל דבר שמקימים משפחה לאור התורה".

ברנסקי טוען, כי ההפגנות הן של מיעוט קולני בלבד, "בסופו של דבר אני חושב שהציבור החרדי מתעלם מהמיעוט הקולני, כולם מבינים שהאינטרס כאן הוא משותף, לנו לא יספרו על חשיבות לימוד התורה, לא נתמוך בהוצאת אנשים מלימוד התורה, אבל יש אלפים של בחורים שאחרי כמה שנים כבר לא לומדים בישיבה, ואלה קהל היעד שלנו, ולהם אנחנו עוזרים לעבור את השרות הצבאי".

מנכ"ל נצח יהודה סבור שמלכתחילה היה ניתן להגיע להסכמות עם העולם החרדי מבלי צורך בחוק גיוס, "שילוב חרדים בצה"ל ובחברה מותנה בכך שלא יעשו דברים בכפייה אלא בתהליך משותף, תוך שמירה על כבוד התורה ולומדיה. צריך שיהיה ברור לשני הצדדים שאין כוונה לשנות את האופי החרדי של הבחור המתגייס".

ברנסקי מוסיף, כי "מרבית בוגרי נצח יהודה כבר עובדים ומתפרנסים ואני חושב שככל שיהיו בוגרים כאלה הם יהיו השגרירים הטובים ביותר. אני מאוד מקווה שלא יגיעו אלינו בגלל חוק הגיוס שלא מרצון, אבל אנחנו בהחלט נערכים לכמות הולכת וגוברת של מתגייסים ואנחנו נוודא שכל חייל חרדי שמגיע למסלול נצח יהודה, יקבל שעורי תורה, מפגשים אישיים, ליווי רוחני ותורני, קשר עם המשפחות והכול בתאום עם המפקדים".