גלויה למשפחה
גלויה למשפחהצילום: אומץ כרמיאל

תלמידי בתי הספר היסודיים בכל רחבי הארץ כתבו אלפי גלויות תודה למשפחותיהם לרגל יום המשפחה.

"למרות שזה נראה לנו ברור מאליו חשוב להראות לבני המשפחה עד כמה הם חשובים לנו ואנחנו אוהבים ומעריכים אותם". אמרה שירן בן חמו, תלמידת כיתה ד'.

הפעילות עצמה לוותה על ידי מדריכות זהות- איגוד המרכזים לזהות יהודית.

עשרות תלמידי כיתות א'-ד' מחמישה בתי ספר בכרמיאל נטלו חלק בפעילות יום המשפחה שם לבד נכתבו כ-1000 גלויות תודה. מנחה במרכז אומץ כרמיאל, טליה שטרן: "כאימא אני יודעת שאין דבר יותר מרגש מלקבל מכתב או ציור אותנטי מהילד. זה מרגש מאוד".

גם במודיעין התקיימה פעילות יום המשפחה בהשתתפות כ-200 סבים וסבתות.

"לקחנו את זה לפן הדיגיטאלי יותר", מסבירה מנחה חינוכית בנחלת ש"י מרכז זהות מודיעין, שני שמרלר. "הזמנו את הסבים והסבתות לפעילות אחר הצהריים בבית הספר, והם השתתפו במשחק טריוויה שנערך באמצעות טאבלטים ושבו נשאלו שאלות הקשורות בערכי המשפחה. מדובר בפעילות רב דורית מקסימה. הבחירה להזמין את הסבים הסבתות נבעה מרצון להפגיש את הדור השלישי והנכדים לפעילות מגבשת".

"המשפחה זה אוצר שצריך לשמור עליו", כתב בגלויה תלמיד כיתה ב' במודיעין, "משפחה יקרה אני אוהב אתכם, אתם הכי יקרים לי".

יו"ר זהות וראש ישיבה ההסדר בינות ברעננה, הרב חיים רטיג, ציין כי "כחלק מהפעילות השנתית של מרכזי זהות, גם ביום המשפחה אנו מקפידים ללוות את כלל המרכזים בארץ. הפעילות המבורכת ביום זה, מחזקת את הקשר הנפלא שלנו למשפחה ומחברת את כולם, ועל כך שמחתנו".

מנכ"ל 'זהות'- איגוד המרכזים לזהות יהודית, איתי גרנק, הוסיף כי "הוקרת ההורים על ידי הפעילויות השונות אותן מעבירה ארגון זהות, הינה חסרת תחליף. בסופו של יום, העבודה שלנו במרכזי זהות נוגעת ומחזקת את ערכי המשפחה. עוד הוסיף, "הפעילויות שהתקיימו היום ברחבי הארץ הם רק חלק קטן מהתוכנית השנתית שזהות-איגוד המרכזים לזהות יהודית מציע".