סכין מחבל
סכין מחבלצילום: רויטרס

צעיר בריטי בן 19 הורשע היום (חמישי) בתיכנון לערוף את ראשו של חייל בלונדון, בחיקוי לפיגוע בו נרצח החייל לי ריגבי ע"י שני מחבלים מוסלמים ב-2013, באמצע אחד מרחובות לונדון.

האיש, ברוסתום זיאמני, התאסלם והפך קיצוני במהירות. הוא נעצר בחודש אוגוסט, 2014, כאשר ברשותו סכין באורך 26 ס"מ ופטיש, אותן עטף בדגל איסלאמי שחור, לפי סוכנות רויטרס.

במשפטו התברר כי הוא ערך מחקר אישי לגבי בסיסי טירונים של הצבא הבריטי בלונדון, וכי עשה ככל הנראה את דרכו לבסיס צבאי כאשר נעצר.

"זיאמני היה בחור צעיר שקל היה להשפיע עליו, אשר הקצין ואז פיתח במהירות גישה קיצונית ואלימה”, הסביר ריצ'ארד וולטון ממפקדת הלוחמה בטרור של משטרת לונדון. “במשך כמה חודשים הוא פיתח רצון לבצע תקיפה נגד חיילים בריטיים”.

גזר דינו של המחבל יינתן ב-20 במארס.

במהלך ההליכים נגדו התברר שהוא היה מקורב לקבוצת המוג'הירון האסורה, שבראשה עומד אחד האיסלמיסטים הידועים באנגליה, אנג'ם צ'ודרי. נודע כי זיאמני אף הילל בעבר את מייקל אדבולג'ו, אחד משני המחבלים שערפו את ראשו של לי ריגבי.

הוא נעצר בעבר ע"י כוחות לוחמה בטרור לאחר שכתב מסרים רדיקליים באתרי מדיה חברתית. בזמן שהיה עצור הוא הודה בפני שוטרים כי לו יכל, היה פוגע בראש ממשלת בריטניה, דייויד קאמרון.

בריטניה העלתה את מצב הכוננות שלה לפיגועי טרור לדרגת "כוננות חמורה" בחודש אוגוסט. זו הדרגה השניה בחומרתה בסולם דרגות הכוננות בבריטניה.