מסגד אל אקצה
מסגד אל אקצהצילום: פלאש 90

הרשות הפלשתינית שבה להפיץ את העלילה לפיה ישראל מנסה להרוס את מסגד אל-אקצא. כך חושף מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית'.

על פי הדיווח שלושת מנהיגי הדת החשובים ביותר ברש"פ הכריזו החודש כי מסגד אל-אקצא מאוים על ידי ישראל.

ב'מבט' מציינים כי יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ותנועת פת"ח שהוא עומד בראשה עשו שימוש בהסתה דתית זו, בשם מסגד אל-אקצא, כדי להסית פלשתינים לבצע פעולות אלימות, ובכלל זה רצח, במהלך מסע הטרור בן החודשיים שהתרחש לאחרונה בירושלים.

"במהלך אוקטובר-נובמבר 2014, נרצחו 11 ישראלים על ידי פלשתינים בירושלים באמצעות רובים, סכינים וכלי רכב בפיגועי דריסה", אומרים במכון שתיעד באותה עת כי יועצו של עבאס לענייני דת, מחמוד אל-הבאש, אישר שהרש"פ ומחמוד עבאס העניקו גיבוי מלא לגל הטרור ההוא ואמר כי "אנחנו מנשקים כל מצח, כל יד ואפילו כל רגל שעשו ריבאט במסגד אל-אקצא המבורך ובירושלים... אנחנו מאחוריהם, ההנהגה איתם... אנחנו אתם בכל תנועה, בכל פעולה ובכל מעשיהם".

כאמור, בימים אלה חוזרת הרש"פ ומחדשת את ההסתה המתבססת על עלילת אל-אקצא. ב'מבט' מציגים שורת דוגמאות:

יועצו של עבאס לענייני דת ואסלאם, מחמוד אל-הבאש, אמר ביום 11/02/2015 כי אונסק"ו צריכה למנוע מישראל "להרוס את המורשת האנושית בירושלים". השר לענייני דת ברש"פ, השיח' יוסף אדעיס הזהיר כי מאז חודש ינואר, ישראל ביצעה "למעלה ממאה תקיפות וארועים של חילול מסגד אל-אקצא והמסגד האבראהימי [מערת המכפלה]... הוא הבהיר כי מסגד אל-אקצא המבורך נמצא בסכנה חמורה וישירה וכי עם כל זריחה של השמש סכנה זו מתגברת".

מופתי הרש"פ, שיח' מוחמד חוסיין, אמר כי ישראל שואפת "לבנות את בית המקדש המדומה על חורבותיו של מסגד אל-אקצא המבורך". המופתי גם איים כי כפי שפעילותה של ישראל סביב הר הבית הביאה בעבר לאלימות ואבדות בנפש, גם פעילותה הנוכחית תוביל לכך. על ישראל יהיה "לשאת בתוצאות".

המופתי קבע באוזני המאמינים כי הישראלים "כבר תקפו את אל-אקצא בשנת 1996, והעם הפלשתיני יצא נגדם במה שנודע בשם "התקוממות המנהרה" [מהומות מנהרת הכותל]... לאחר מכן היה ניסיונו של נתניהו [כך במקור, צריך להיות שרון] לטמא את רחבות אל-אקצא בספטמבר 2000, אשר הוביל לאינתיפאדה השנייה המבורכת, שיצאה מתוך רחבות אל-אקצא כדי להגן על אל-אקצא... כאן נפתח משחק באש, [שמתחיל] מחילול המקומות הקדושים ובתי הפולחן, וכי על ישראל ומי שמבצע פשעים נגדנו ונגד המקומות הקדושים שלנו לשאת בתוצאות. הוא קרא להמשיך בהתקוממויות העממיות וברבאט".