ח"כ משה גפני
ח"כ משה גפניצילום: פלאש 90

"משה גפני דיבר אמש מתוך פחד. הוא חושש שיעקב אשר, מקום 7 ביהדות התורה, לא ייכנס לכנסת וזה יירשם על שמו. הוא חושש מנקמה בבית שלו. ולכן הוא יוצא נגדינו בחריפות".

כך טוענים הבוקר בסביבת הרב אוירבאך, וזאת, על רקע דבריו הנוקבים של ח"כ משה גפני בבית הכנסת 'דברי שיר' בבני ברק שם מתח ביקורת על התנהלות אנשי הרב אוירבאך הנוקטים קו בלתי פשרני של קיום הפגנות נגד כל מעצר של בן ישיבה עריק שאינו מתייצב בלשכות הגיוס בצו ראשון.

"אנחנו נמשיך בקו הזה עד שהוא יאומץ על ידי ההנהגה החרדית", הוא אומר, "לא ייתכן שיהדות התורה ובראשם גפני יוקיעו אותנו ארבע שנים וביום הבחירות הם יצפו שנתייצב דום לקריאתם", אמר.  

בכנס בחירות אמש אמר גפני כי "כעת זה מאבק שלא צריך ללכת לצמתים בשביל לעשות את הקידוש השם הזה, רק בצורה פשוטה להצביע ג' ".

גפני תקף את אנשי הרב אוירבאך ואמר כי "אנחנו נמצאים בגזירות הכי גדולות לא היה גזירות כמו שיש עכשיו על פי הנוהל של העולם כולם היו צריכים להתאחד ולהכריז אני נגד המלחמה נגדנו, אבל פתאום אנו שומעים טענות ותלונות לא רק שאנחנו סובלים מהחילונים אחינו ובשרינו גם מנדנדים אותנו – גם מזיזים אותנו".

לדבריו, "מי שטוען שכל חוק הגיוס תלוי בבית המשפט פשוט טועה. כל מה שלא האריכו את חוק טל בחמש שנים זה בגלל החלטתו של ליברמן שהחליט לא לתמוך בהארכת החוק. ליברמן הזה היה הלוחם הראשי בתלמידי ישיבות וקיבל את עונשו מהקב"ה במזומן".