ישראייר
ישראיירצילום: פלאש 90

כתב חדשות ערוץ 2, ציון נאנוס, מפתיע בציוץ בטוויטר. נאנוס מתייחס להתפרעות של כמה ישראלים על טיסת ישראייר בסוף השבוע.

נזכיר כי נוסעת טיסת ישראייר לוורנה בסוף השבוע האחרון תקפה באלימות מילולית דייל של החברה, לאחר ויכוח שהחל ברכישת שוקולד פטור ממכס. הוויכוח התלהט והצטרפה אליו אחותה של הנוסעת, שקיללה את הדייל, ולאחר מכן קרוב משפחה נוסף של הנוסעת קם, קילל ואיים להכות את הדייל.

הבוקר כתב נאנוס "כולם מזדעזעים הבוקר מהסרטון שבו נוסעים תוקפים את דיילי ארקיע. מעטים שמו לב לרגע שבו צועקת אחת הנוסעות: תנו לה שוקולד. מה היא ערבייה? אחר כך נמשכות הקללות והמכות כלפי הדיילים.

מי שלא מבין שלכיבוש, ליחס לפלסטינים יש קשר ישיר להתבהמות החברה הישראלית פשוט עוצם עיניים. אי אפשר לכבוש כמעט 50 שנה אוכלוסיה אזרחית ולהשאר חברת מופת, אור לגויים".

העיתונאי אטילה שומפלבי צייץ בטוויטר בעקבות פרסום הסרטון, "ישראלי מכוירים ומופרעים מתפרעים במטוס. מת לראות תוצאות סקר של מינה צמח במטוס הזה". שומפלבי הוסיף וצייץ, "לא צריך להיות מדען גרעין כדי לנחש למי הם מצביעים".

שומפלבי הותקף בחריפות על אמירותיו אלו, ובהמשך מחק את שני הציוצים וכתב, "שמעתי הביקורת. הקשבתי. שקלתי. הורדתי".

נציין כי חברת ישראייר שוקלת להגיש תלונה במשטרה נגד הנוסעים שהתפרעו לטענתם בטיסה לוורנה שבבולגריה, ותיעוד שלה הועלה לרשת. "אנו מגבים לחלוטין את הדייל ומחזקים את כל הצוות", אמרו בחברה. "אנחנו שמחים שהנושא עלה למודעות הציבורית".