הדמיה לבריכת השחייה בפסגת זאב
הדמיה לבריכת השחייה בפסגת זאבצילום: V5 אדריכלים

עיריית ירושלים מתכננת הקמת 7 בריכות שחיה חדשות ברחבי הבירה, לרווחת הציבור הירושלמי.

הבריכות המתוכננות יוקמו בשכונות תלפיות מזרח, פסגת זאב, רמות, הקמה מחדש של הבריכה במושבה הגרמנית, בית חנינא והר נוף. כמו כן, מתכננת העירייה הקמת בריכה אולימפית במתחם קריית הספורט בדרום מערב העיר.

בשכונת תלפ"ז (ארמון הנציב), החלו זה מכבר העבודות להקמת בריכת השחייה בתכנונו של אדר' נחמן אקשטיין, בהשקעה כספית של כ- 35 מיליון. בשכונת פסגת זאב יפורסם מכרז לבניית הבריכה בחודש יולי, בתכנונו של אדר' שלמה גנדלר, בהשקעה כספית בסך כ- 40 מיליון שקל.

בשכונת רמות הקמת בריכת הקאנטרי נמצאת לקראת הגשה לוועדת התכנון להיתר והיא מתוכננת על-ידי אדר' דפנה חסון בהשקעה כספית של כ- 30 מיליון שקל. בשכונת המושבה הגרמנית מתוכננת הקמת בריכת ירושלים בתכנונו של אדר' עופר קולקר, בהשקעה כספית בסך כ- 35 מיליון שקל.

בשכונת הר נוף מקודמת תכנית בנין עיר להקמת בריכה חדשה ואולם ספורט ליד המתנ"ס החדש, בתכנונו של אדר' ירון קופרשטוק, בהשקעה כספית בסך 30 מיליון שקל ובשכונת בית חנינא מקודמת תכנית בנין עיר להקמת בריכת שחיה בתכנונו של אדר' רועי אלרועי, בהשקעה כספית בסך 30 מיליון שקל.

לבניית הבריכות השונות שותפים גופים נוספים ביניהם: מפעל הפיס, קרן ירושלים, משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל.

כאמור, העירייה, תקים בריכה אולימפית במתחם קריית הספורט שתיתן מענה ברמה גבוהה לפעילויות תחרותיות וענף קפיצות לבריכה, שיוכלו להתקיים בעיר ובנוסף תהווה כבריכה קהילתית מרכזית בבירה.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת שיזם את הקמת בריכות השחייה בשכונות ציין כי "אם אין ים - נבנה בריכות, בריכות שחיה ירושלמיות קהילתיות בשכונות יהוו בסיס איכותי לפעילות פנאי לכל הגילאים בסביבה הקרובה לבית ואבן שואבת למשיכת משפחות צעירות. הן יהיו גם עוגן כלכלי למינהלים הקהילתיים ויגדילו את מעגל השותפים בפעילות קהילתית וחברתית בשכונות. זהו מהלך נוסף שאנחנו עושים לשיפור איכות החיים של תושבי ירושלים, בשנה האחרונה השקענו משאבים ניכרים בשכונות העיר ובסביבה הקרובה לבית ונמשיך לפעול על-מנת לקדם פרויקטים נוספים של ספורט, תרבות ופנאי לרווחת התושבים".

בעירייה מציינים כי בניית הבריכות הינן במסגרת הפעילות העירונית הגוברת להגדלת היצע מתקני הספורט והפנאי בירושלים, אשר כללה בשנים האחרונות את שיפוץ אצטדיון טדי, סיום בנייתו של היכל הכדורסל "פיס" "ארנה," הקמת סקייט בפארק, סיום בנייתו של פארק המסילה, הצבת עשרות מוקדים של מתקני הכושר במרחב הציבורי ובפארקים הציבוריים: גן סאקר וגן פעמון הדרור, ואולמות ספורט קהילתיים בשכונות.