"ישיבה בשלייקס" לזכר בוגר הישיבה אורי אורבך ז"ל

בישיבת ההסדר בקרית שמונה, הוחלט לקיים יום הצדעה לסבים ולסבתות של התלמידים תחת הכותרת "ישיבה בשלייקעס" כמחווה לשר לאזרחים ותיקים אורי אורבך ז"ל, בוגר מחזור ב' של הישיבה שהלך לעולמו השבוע בטרם עת.

כארבעים סבים וסבתות של תלמידי שיעור ב' בישיבה,  מרחבי הארץ הגיעו ללמוד עם נכדם ולראות היכן הוא מבלה את שעותיו וימיו בשנה וחצי האחרונות.

במהלך היום שמעו הסבים והסבתות שיעורים מפי ראש הישיבה הרב צפניה דרורי ומשאר רבני הישיבה והסבים אף למדו סוגיה במשותף עם הנכדים. בהמשך היום לקחו הנכדים את הסבים והסבתות לסיור בפנימיות – אותן צחצחו לכבודם במרץ ערב קודם. התלמידים נמצאים ערב גיוסם לצה"ל ועתידים להתגייס במרץ הקרוב.

הרב דרורh אמר, "כינסנו את הסבים והסבתות של תלמידי ישיבת ההסדר שעומדים להתגייס ליחידות השונות בשבוע הבא וחשבנו שראוי להביא דווקא את הדור הקודם וראינו לנכון לציין את בוגרנו- יקירנו אורי אורבך ז"ל. חשבנו שראוי לחבר יחד את שני הדברים. גם להשמיע לתלמידים דברים לזכרו וגם את הסבים והסבתות שאולי חלקם הכירו אותו באופן אישי".

על תחושותיו ימים ספורים לאחר פטירתו של אורי אמר הרב דרורי, "אני נאנק מידי פעם וזה קשה לי. אורי ואני היינו מאוד קשורים. אני חושב שאורי הוא דוגמה לאדם שגדל בבית הגידול של ישיבות ההסדר ויצא מתוכם לעם ישראל, להשפיע עליו ואורי היה חביב על כולם . אורי לא התווכח והיתה לו עין טובה על החיים ועל המציאות וכל מי שבא איתו במגע הרגיש שהמטרה היא להפוך את מדינת ישראל לטובה יותר. זהו מסר שהוא השאיר הן לצעירים והן לזקנים".

חיים בומש מנהל הישיבה אמר "במימד האישי אני מקנא בסבים ובסבתות שהזמנו לכאן היום. אני חושב שאין נחת רוח גדולה מזאת. אני מאחל לעצמי שנכדיי יזמינו אותי לישיבות ההסדר שלהם בעזרת ה' בעוד כמה שנים. אורי ביקר אותנו לפני כשלושה חודשים ושוחח עם החבר'ה על תקשורת. אורי היה יקיר הישיבה, בוגר מחזור ב' ולא יכולנו להשאר אדישים לפעילותו הרבה".

"חשבנו על דרך להנציח אותו והתחבר לנו שהיום הזה – שהוא יום הוקרה לסבים ולסבתות של תלמידי הישיבה, יכול מאוד להתאים לזכרו של אורי שעסק בכנסת האחרונה רבות בקידום האזרחים הותיקים והטביע את המונח "שלישי בשלייקעס". היה נראה לנו שלהפוך את המיזם הזה ל'ישיבה בשלייקעס' זה פשוט קלאסי", סיפר.

"ביקשנו משי צ'רקה לאייר את הלוגו של 'ישיבה בשלייקעס' ויצא לנו דבר מקסים. אורי עשה מהפכה גדולה בלבבות וגם בתכל'ס- בחיבור לעולם התקשורת", אמר מנהל הישיבה.

גילה פינקלשטיין חברת הכנסת לשעבר, סיפרה כי בפעם האחרונה בה ביקרה בישיבה זה היה בזמן מלחמת לבנון השניה בזמן שמאות קטיושות נורו על העיר ללא הפסקה ובעד סיבוב בעיר ועוד העיר נראתה כמו עיר רפאים, הישיבה היתה שוקקת ומלאת חיים והתלמידים בה ניהלו את מערך החסד והחירום לבקשת ראש העיריה "כשהנכד הבכור שלי יהונתן סיפר לי שהוא הולך ללמוד בישיבה בקרית שמונה כל כך התרגשתי והייתי מאושרת לדעת שהוא לומד בכזה מקום, העשיה והלימוד כאן הוא מיוחד מאוד ובמיוחד שכעת גם אנחנו –הסבים והסבתות נחשפים למה שעובר על הנכדים שלנו כאן בישיבה".

עדה ויצחק מס מרמת מגשימים, סביו וסבתו של דור נריה תלמיד שיעור ב' בישיבה אמרו, "אורי ראה שאנשים בפנסיה הם אנשים שלא נגמר התפקיד שלהם . יש עוד מה לעשות. זה דור שעבד קשה להגיע עד הלום ואורי העריך זאת. הלימוד המשותף, שלמדנו היום ממש מסמל את אורי. החיבור וההעברה מדור לדור. הנכדים המתקשרים לסבים לא כאנשים זקנים אלא כאנשים שיש להם מה לתרום- זה מחמם את הלב".

דדו הנכד סיפר על תחושותיו בביקורם של סבא וסבתא, "זה מאוד נחמד שהם פתאום מבינים מה אני עושה כאן, איך עובד הלימוד. לא כולם למדו בעברם בישיבה .אני מרגיש שהישיבה שומרת על קשר ועל חיבור עם כל המשפחה".

באיגוד ישיבות ההסדר עודדו את היוזמה שיצאה מישיבת קרית שמונה,  "אין ראוי מלכבד את הסבים והסבתות של התלמידים ולחברם לבית המדרש. הקשר הבין דורי אף מסמל במיוחד את אורי אורבך ז"ל שהשקיע את מרצו בשנתיים האחרונות בקידום זכויותיהם של האזרחים הוותיקים והחיבור היה אך טבעי".