הכתובת בנצרת עילית
הכתובת בנצרת עיליתצילום: צבי גויטיין

ביום חמישי האחרון נדהם אחד מחברי הגרעין התורני בנצרת עילית לראות על גדר אבן סמוכה לביתו כתובת גרפיטי המבשרת 'דאעש בדרך'. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם חברו, צבי גויטיין, תושב העיר שסיפר על האירוע.

"ביום חמישי בבוקר קם אחד מחברי הגרעין שמתגורר ברחוב שומרון שבשכונה מעורבת וראה ליד הבית את הכתובת 'דאעש בדרך' ובאנגלית RM FOR EVER". גויטיין מציין שאינו יודע מה הן ראשי התיבות RM שעליהן נאמר בכתובת שהן לנצח.

"הוא קרא למשטרה וכל מה שהמשטרה עשתה זה שהיא דאגה לצבוע את הגדר. כולנו יודעים מה היה קורה אן כל אחד מהגרעין היה כותב 'נקמה' או ערבים החוצה'. כולנו היינו במעצר אבל כאן עוברים לסדר היום", אומר גויטיין.

בדבריו מבהיר גויטיין כי כתובות גראפיטי בנוסח כזה או אחר לא נראו עד כה אם כי בשורת אירועים שהתרחשה בעת האחרונה התחושה היא ש"הערבים מנסים כל יום להרים את האף", כלשונו. הוא מוסיף כי "הם לא סובלים נוכחות יהודית". הוא מספר כי בניגוד לחוק הערבים רוכבים על סוסים ברחובות השכונה. הוא עצמו לא ידע שהדבר אסור על פי חוק עד ששוטר אמר לו זאת וציין בפניו כי אםפ תבואנה תלונות על רכיבת סוסים המשטרה תחרים את הסוס, אך לדבריו הערבים מקפידים לרכב על סוסים ברחוב דווקא בשבת כאשר אנשי הגרעין אינם יכולים להתלונן.

עוד הוא מספר על חלוקת דברי הסתה בשבת האחרונה. הוא עצמו אמנם אינו מבין ערבית ולכן אינו יודע מה בדיוק נאמר בפליירים שחולקו אך חבר שיודע לקרוא ערבית קבע כי מדובר בדברי הסתה ברורים נגד היהודים.

בדבריו מציין גויטיין כי בדרך כלל ההיתקלויות עם השכנים הערבים מסתיימות בכך אך יש פעמים בהן האירועים גולשים לחיכוכים של ממש. הוא מזכיר את יום הבחירות למועצות המקומיות יום שבו יידו ערבים אבנים לעבר יהודים, הוא מזכיר אירוע נוסף בו יודו אבנים על ילד בן לאחת המשפחות בגרעין "סתם כי הוא יהודי והערבים גם אמרו לו את זה", אירוע נוסף בו כיוון ילד אקדח צעצוע לעבר ילדיו שלו שלא ידעו שמדובר באקדח צעצוע וחששו, אירוע נוסף בו ילד ערבי ירק לעברו אירוע בו הוא עצמו בחר שלא להתלונן "כדי שלא להגיע למעצר. כאשר זרקו אבנים על אשתי והיא הראתה למשטרה את הערבים שזרקו השוטרים שחלקם ערבים הלכו לאותם ערבים תוקפים אך אלה טענו שהיהודים התחילו איתם. השוטרים מצידם קיבלו את הגרסה הערבית והתריעו בפני רעייתו של גויטיין שיעצרו אותה אם היא תאשים שוב אחרי שהיא זו שמתחילה את התגרה.

"בסוכות ערבים שברו לנו את הסוכה. המשטרה התעלמה ודרשה הוכחות וכשחבר גרעין אמר שהוא יודע שאלו ערבים איימו עליו במעצר. לכן אני באופן אישי נזהר מלפעול בדרך כלשהי כדי שלא לאכול אותה", אומר גויטיין ומספר על אירוע נוסף בו ערבייה איימה עליו במכות. הוא מיהר להתלונן במשטרה שהגיעה וניסתה לפטור את האירוע באמירה ש"עזוב אותה. היא משוגעת". גויטיין תוהה מה היה קורה אם המציאות הייתה הפוכה.