לווית השר לשעבר קורפו
לווית השר לשעבר קורפוצילום: מארק ניימן - לע"מ

שר התחבורה לשעבר, חיים קורפו, שהלך אמש (שני) לעולמו בגיל 94 הובא למנוחות בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים.

בלוויה השתתפו נשיא המדינה ראובן ריבלין, השר לשעבר דן מרידור, יאיר שטרן ורבים מוותיקי האצ"ל. בסיום מעמד ההספדים שרו הנוכחים את המנון תנועת בית"ר.

הנשיא ספד לקורפו ואמר "חיים הירושלמי, בן מאה-שערים, ותלמיד ישיבת לומז'ה. חיים, לוחם האצ"ל הנועז, פקודם של דוד רזיאל, ומנחם בגין. חיים, אוהב הארץ, שהוגלה ממנה בכוח הזרוע, הוגלה ושב. שב להילחם, על עירו, על ארצו, על מדינתו. אני נפרד ממך היום, חיים, ויחד אתך אני נפרד מדור שלם, דור של גבורה, דור של חזון, דור של עשייה והגשמה. מסכת חיים ייחודית ומלאת תוכן".

"לימים כשנבחרת לכהן כשר, עבורנו, ה'חרותניקים' הירושלמים, זו הייתה הגשמת חלום. גדלנו על דמותך כמזכיר התנועה בירושלים. היית מדריך, מפקד, רס"ר ומורה, הבטנו בך בהערכה, לומדים את מה שאתה כבר הספקת לשכוח. לומדים ממך, שליחות ציבורית מהי, מסירות ורגישות מהי. אתה חיים, הכרת היטב את הכוח הנתון בידך, והשתמשת בו כדי לעזור, לסייע, לתמוך", הוסיף ריבלין.

ריבלין סיפר על עזרתו של קורפו ליוצאי האצ"ל שהופלו על ידי הממסד בשנותיה הראשונות של המדינה. "היית 'אבא' לחברים, לשכת תעסוקה, ומשרד רווחה וסעד, גם יחד. בימים בהם שלט הפנקס האדום, אתה היית הכתובת, אליך פנו למענה. במשרדי התנועה, ובעיתון 'חרות', היו מודעות קבועות: 'חברים ירושלמים, בעלי ידע בחרטות ובמסגרות, המעוניינים להסתדר, יפנו לחיים קורפו, במשרדי סניף ירושלים'. 'גולי אריתראיה וסודן, נא ליצור קשר דחוף עם חיים קורפו' כולם נעזרו בחיים. חיים שהקים, את 'ברית חיילי האצ"ל', שבעזרתה תמך בלוחמים ובמשפחות".

"חיים יקירי, שוחחתי איתך לפני כמה חודשים, אך לא הספקתי להיפרד. חשבתי לתומי, שכירושלמי אמתי, תשעים וארבע, זה עדיין צעיר. בשם חבריך וידידך, בשם העם כולו, אני רוצה להיפרד ממך, האדם, חבר הכנסת, שר בממשלות ישראל. יהי זכרך ברוך ותהא נשמתך צרורה בצרור החיים", חתם ריבלין.