טקס הצל"שים. הערב
טקס הצל"שים. הערבצילום: דו"צ

בבאר שבע נערך הערב (שלישי) טקס הענקת ציונים לשבח, בו הוענקו ציונים לשבח ומכתבי הערכה על-ידי מפקד פיקוד הדרום למפקדים ולוחמים, קצינים ונגדים, חיילים וחיילות, בסדיר ובמילואים אשר פעלו באומץ לב ובגבורה במהלך מבצע "צוק איתן".

בנוסף, במהלך הטקס הוענקו ציונים לשבח ומכתבי הערכה ליחידות צה"ל אשר לקחו חלק במערכה ואף הוענקו ציון לשבח ומכתב הערכה מטעם מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג.

הטקס נערך במעמד מפקד פיקוד הדרום, מפקד חיל הים, קציני חיל ראשיים, מפקדי אוגדות, מפקדי היחידות והמשפחות.

מפקד פיקוד הדרום, אלוף שלמה (סמי) תורג'מן, אמר בטקס כי "מעמד מרגש זה, הערב, אינו נפוץ במחוזותינו. אני חש זכות גדולה להוקיר את היחידות ואת חבורת הלוחמים המופלאה הזאת ולהודות לה. חבורה זו, היא 'עמוד האש לפני המחנה', כזו 'שלאורה נלך'.

"יש הטוענים שהנוער של ימינו הוא לא מה שהיה פעם, ואני טוען, נכון! כל מי שנדמה לו שהדור הולך ופוחת, יישא נא עיניו הערב אל ההיכל הזה. כאן יושב מיטב הנוער".

"כאן, על הבמה הזאת, בערב הזה, פגשנו את הדמויות לחיקוי. הם גיבורי העם והארץ, מובחריה. כאן פגשנו את היחידות הבולטות בעשייתן. בצנעה ומתוך אמונה ותחושת שליחות, הוספתם במעשיכם פרק למורשת צה"ל, שאותו נספר מדור לדור ועליו נחנך את דורות העתיד של לוחמינו ומפקדינו. יותר משהצל"ש המוענק לכם היום מכבד אתכם, מכבד כל אחת ואחד מכם את הצל"ש באישיותו, בחוסנו, בקור רוחו, בתעצומות נפשו".

בין מקבלי הצל"שים הערב היו גם סא"ל דולב קידר הי"ד ואבי גרינצווייג הי"ד, אשר בני משפחותיהם קיבלו את הצל"ש בשמם.

בדבריו התייחס תורג'מן גם למשפחותיהם ואמר, "בין מקבלי הצל"שים הערב שניים שלא זכו להגיע למעמד הזה. נמצאים איתנו בני משפחותיהם של הנופלים שרצינו לציין לשבח. אבי גרינצוייג שקיבל צל"ש על הרעות והתעוזה ושפעל באומץ לב ומימש את הערכים עליהם גדל בבית, יהיה זכרו ברוך.

"סא"ל דולב קידר זכרונו לברכה קיבל צל"ש על תעוזתו, סא"ל דולב חתר למגע הוביל את הכח, ריתק את האויב ומנע אסון. את דולב הכרתי - פגשתי אדם מיוחד ויוצא דופן, קצין המשלב ספרא וסיפא בכל מקום שבו נגע, והותיר חותם עמוק בלב כולנו".