צבי בר בבית המשפט.
צבי בר בבית המשפט.צילום: פלאש 90

ראש עיריית רמת גן לשעבר, צבי בר, הורשע הבוקר (חמישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב בעבירה של לקיחת שוחד.

ההרשעה מתייחסת בשלב זה לסעיפי האישום הראשון, השני והשלישי נגד בר, הנוגעים ללקיחת שוחד בתמורה לקידום פרויקט בית ליראור, פרויקט בית התמרים ופרויקט לחילופי שטחים בין הר נפוליאון לשכונת השקמה.

בשעה זאת נמשכת הקראת הכרעת הדין בנוגע לשני האישומים האחרונים.

כתב האישום נגד בר הוגש בחודש ינואר 2013 על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.  כתב האישום ייחס לבר שורה של עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ושיבוש מהלכי משפט. כמו כן הואשמו שלושה יזמים בעיר רמת גן במתן השוחד לבר ובעבירות הלבנת הון ושיבוש מהלכי משפט.

כתב האישום כלל 5 אישומים:

על פי האישום ראשון לקח לכאורה בר שוחד בסך 224,125 דולר וטובות הנאה נוספות משני יזמים בעיר רמת גן בתמורה לקידום פרויקט בית ליראור המצוי בשטחה התכנוני של העיר. השוחד ניתן באמצעות החזר הלוואה שלקח בר בלונדון. כספי השוחד הולבנו באמצעות העברות כספים במזומן לחברות בחו"ל ומשם לחשבון ההלוואה של בר בלונדון.

על פי האישום השני לקח לכאורה בר שוחד מיזם בעיר רמת גן אשר העביר לבנו של בר מניות, בחברה אשר היתה בשליטת היזם. היזם גם מינה את בנו של בר למנהל בחברה ללא תמורה. זאת בתמורה לקידום פרויקט מגדלי התמרים המצוי בשטחה התכנוני של העיר. כמו כן פעל בר בניגוד עניינים עקב היותו שותף בחברה אחרת עם אותו יזם בעת שפעל לקידום הפרויקט.

על פי האישום השלישי לקח לכאורה בר שוחד בסכום של 100,000 דולר מבעל עניין בפרויקט חילופי שטחים בעיר רמת גן בין הר נפוליאון לשכונת השקמה. השוחד הוסווה כהלוואה לתקופה של שנה אשר בר לא החזיר במועדה ולא נדרשה ממנו. כמו כן פעל בר בניגוד עניינים במסגרת תפקידיו השונים עקב קשריו החברתיים והכלכליים עם בעל העניין. בנוסף מואשם בר בשיבוש מהלכי משפט במסגרת אישום זה.

על פי האישום הרביעי לקח לכאורה בר שוחד בסך 465,000 ש''ח וטובות הנאה נוספות מבעל עניין בפרויקט הילקרסט המצוי בשטחה התכנוני של העיר. זאת בתמורה לקידום הפרויקט והגדלה משמעותית בזכויות הבנייה בפרויקט.

האישום החמישי כולל עבירות מס הכנסה על סכומי השוחד אשר לקח לכאורה בר ולא דיווח לרשויות המס.