חברת הכנסת אורית סטרוק הוזמנה כאורחת כבוד וכנציגה רשמית של הבית היהודי בוועידה השנתית של איגוד בתי האבות והדיור המוגן בישראל.

הכנס שהתקיים במלון דן באילת עסק בחברה הישראלית ויחסה לזיקנה. בוועידה השנתית, המתקיימת זה שנים רבות, השתתפו למעלה מ-500 איש, מנהלי מוסדות ברחבי הארץ, המטפלים בעשרות אלפי תושבים וותיקים בישראל.

חברת הכנסת סטרוק שפעלה רבות בקדנציה החולפת למען אוכלוסיית האזרחים הוותיקים יחד עם השר אורי אורבך ז"ל, השתתפה בראיון בהנחיית המגיש יגאל רביד וכן בפאנל שעסק בהתמודדות עם המחסור בכח אדם לטיפול במבוגרים.

בפאנל השתתפו ראש האגף לגריאטריה במשרד הבריאות-ד"ר אהרון כהן, עו"ד ענת רוזנר, עו"ד יצחק לוי ויו"ר איגוד בתי האבות רוני עוזרי.

ח"כ סטרוק פתחה את המושב במילות זיכרון לשר אורבך ז"ל:

"בשעה הזו שאנחנו יושבים כאן אני נעדרת מישיבת סיעה של סיעת הבית היהודי שהתכנסה לישיבת אבל לזכרו של אורי ז"ל. אני קיבלתי אישור להעדר מכיוון שכולם הסכימו איתי שזה המקום הנכון להעלות את זיכרו ולכבד אותו.

אורי היה בר פלוגתא שלי בסיעה בנושאים רבים, אבל אני הייתי שותפה צמודה שלו בדאגה לאוכלוסיה הזקנה והמזדקנת. הוא הזמין אותי אליו למשרד מיד אחרי שקיבל את התפקיד, תפקיד שהוא בחר אותו באהבה רבה ובאחריות עצומה, והציע לי להיות השותפה הפרלמנטרית שלו ואמר שיש דברים שיותר קל לקדם מתפקידו כשר ויש דברים שהוא צריך חבר כנסת שידחוף מלמטה, ואני מיד התחברתי.

אורי אמר כבר אז ואני מאוד הסכמתי איתו, שכשאנחנו דואגים לאוכלוסיה הקשישה אנחנו דואגים לעצמנו כחברה, איך אנחנו נראים, איך אנחנו מתנהגים כחברה צודקת, כחברה מוסרית, כחברה יהודית. אורי ראה, ואני הייתי שותפה מלאה שלו בתפיסה הזו, שבית יהודי זה בית שלא משליך החוצה את האנשים שיצאו לפנסיה, או הזדקנו, או הגיעו למצב סיעודי, אלא הוא מחבק אותם וגאה בהם, ונעזר בהם, ומציב אותם על ראש שמחתו ועוזר להם עד יומם האחרון. זה בית יהודי אמיתי וזו מדינה יהודית אמיתית. אורי ראה בזה ממש שליחות. כמה שהוא היה קליל וציני, הוא היה מאוד רציני.

אורי הציב את הפסוקים "אל תשליכני לעת זקנה" ואת "והדרת פני זקן", כלומר – לא לראות באדם המבוגר רק אדם מסכן שצריך לעזור לו אלא אדם מכובד יותר, אדם שיש מה ללמוד ממנו, אדם שיש מה להעזר בו דווקא, לראות אותו כ"זקן השבט" אורי ראה בזה ערך והציב את זה בראש סדר היום שלו, שלי, של כולנו כסיעה ובמידה רבה של מדינת ישראל, אני קיבלתי על עצמי להמשיך בדרך הזו בעזרת ה'".