אם הדבר היה תלוי בה גם אובמה היה על הכוונת של התובעת בנסודה. הנשיא אובמה
אם הדבר היה תלוי בה גם אובמה היה על הכוונת של התובעת בנסודה. הנשיא אובמהצילום: רויטרס
יו"ר בית הנבחרים האמריקני, ג'ון ביינר, התייחס הערב (ראשון, שעון ישראל), לנאומו הצפוי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס האמריקני, ומתח ביקורת על התנהלות הבית הלבן.

לדבריו, הקשרים בין ממשל אובמה לירושלים הידרדרו בשבועות האחרונים, והאיבה, כלשונו, בין הבית הלבן לראש הממשלה נתניהו היא לא סוד.

"מה שאני תוהה הוא מדוע הבית הלבן חש מאוים משום שהקונגרס רוצה לתמוך בישראל ולשמוע מה יש לבת הברית הנאמנה ביותר לומר", אמר ביינר לרשת התקשורת האמריקנית CBS.

נתניהו בדרך לארה"ב

הבוקר, עם עלייתו למטוס בנמל התעופה בן גוריון, אמר ראש הממשלה כי מדובר "בשליחות גורלית, אפילו היסטורית".

"אני מרגיש כשליח של כל ישראל, גם מי שלא מסכימים איתי", הדגש נתניהו והוסיף, כי "אני חש דאגה עמוקה לגורל ישראל, אעשה הכל כדי להבטיח את עתידנו".

אמש ביקר ראש הממשלה בכותל המערבי בירושלים והתייחס לנסיעתו. "ערב נסיעתי לארה"ב ביקשתי לבוא הנה לכותל המערבי. בהזדמנות הזו אני מבקש לומר שאני מכבד את נשיא ארה"ב ברק אובמה. אני מאמין בעוצמת היחסים בין ישראל וארה"ב, בעוצמתם להתגבר על חילוקי הדעות, אלה שהיו ואלה שמן הסתם עוד יהיו", אמר נתניהו.

לדבריו, "כראש ממשלת ישראל, חובתי לדאוג לביטחונה של ישראל ולכן אנחנו מתנגדים בתוקף להסכם שמתגבש עם איראן והמעצמות, שיכול לסכן את עצם קיומנו. מול הסכם כזה אנחנו חייבים להתאחד וגם להסביר את הסכנות שנובעות מההסכם הזה, לישראל, לאזור ולעולם כולו".