תחבורה ציבורית. ארכיון
תחבורה ציבורית. ארכיוןצילום: יעקב נעומי, פלאש 90

שירות האוטובוסים של אגד תעבורה הופסק בערים אשדוד, נתניה, מבשרת, גבעת זאב, מעלה אדומים, נתיבות, אופקים, עוטף עזה וכן הופסקו קווי השירות בין אשקלון לבאר שבע.

השירות בערים אשקלון, שדרות וקריית גת פועל באופן חלקי ונרשמים שיבושים קשים בשירות. גם באזור יהודה ושומרון שיבושים קשים בשירות.

הנהלת החברה הודיעה על הפסקת השירות עקב הודעת ועד העובדים אמש כי ישבשו את שירות התחבורה הציבורית ויאפשרו לנוסעים לנסוע ללא תשלום.

בהנהלה טוענים כי לקראת ניסוח הסכם קיבוצי חדש הגיש ועד העובדים רשימה של למעלה מ-60 דרישות ובמקום לדון בהן בחר לצאת מחדר המשא ומתן ולנסות להפעיל לחץ על הנהלת החברה.

אמש שלחה הנהלת אגד תעבורה מכתב לכל הנהגים ובו הודיעה, כי היא לא תקבל עבודה חלקית ונהג שלא יבצע את כל משימותיו לא יקבל שכר ויישלח לביתו, ׳׳הקריאה לעובדים שלא לגבות תשלום מנוסעים אינה חוקית ואינה שונה מקריאה לקופאי לאפשר לקונים לצאת מהסופר מבלי לשלם עבור המצרכים שלקחו", אמרו בחברה.

"ועד העובדים הלך צעד אחד רחוק מדי ובמקום להיאבק על תנאי השכר הוא פוגע בנוסעים. אני קורא לנהגים להפסיק את העיצומים המיותרים האלו ולחזור להידברות", אמר מנכ"ל אגד תעבורה, גדעון מזרחי.

לדברי מזרחי, "אני מקווה שהוועד יגלה אחריות ויורה לנהגים לחזור לעבודה הסדירה ולעמוד בהתחייבויות שלנו כלפי הציבור שרוצה להגיע לעבודה וללימודים״.