איילה שפירא בתחפושת "קפטן הוק"
איילה שפירא בתחפושת "קפטן הוק"צילום: באדיבות "אותיות"

השגרה של אילה שפירא בת ה-11 וחצי היתה עד לאחרונה דומה מאד לשגרה של כל ילד. לימודים בכתה ו', חוגים אחרי הצהרים, קריאה בספרים ומפגש עם חברות אחר הצהריים.

לפני מספר חודשים היא התחילה לתכנן את מסיבת בת המצוה שלה ולחשוב על החטיבה בה תבחר ללמוד בשנה הבאה, אבל אז הכל השתבש כשנפצעה קשה בפיגוע.

בראיון לעיתון הילדים "אותיות", ראיון יחיד אותו נתנה מאז הפיגוע ואשר יתפרסם בשבוע הבא, סיפרה שפירא, שעדיין מאושפזת בבית החולים, על רגעי הפיגוע.

"לא ראינו כלום לפני כן, היה חשוך", סיפרה אילה. "ראיתי רק משהו בוער עף אלינו ופתאום הכל התפוצץ".

למרות האש הבוערת, אילה פעלה בתושיה רבה והצליחה לחלץ את עצמה מתוך הלהבות. "זה קצת מצחיק, כי אני בדרך כלל לא גיבורה. יחסית, אני אפילו פחדנית. ברגע שהאש התלקחה ידעתי מה אני צריכה לעשות כדי לחיות. הכנסתי את יד ימין לתוך הלהבות כדי לשחרר את החגורה. פעלתי על אוטומט", הוסיפה.

אילה, מה את חושבת שצריך לעשות?

"אני לא יודעת מה אני הייתי עושה, אבל יש דרכים הרבה יותר טובות מאשר לשבת בשקט ולחכות שיתקפו אותנו. חייבים לטפל בטרור. אם לא יטפלו בבעית הטרור של הערבים זה לא יפסק".

האהבה הגדולה של אילה היא כתיבה. מגיל צעיר מאד היא כותבת, ובשנה האחרונה מילאה כמה וכמה מחברות בסיפורים בכתב ידה. "בעתיד אני מתכננת להיות סופרת. זה קצת מצחיק, כי כשהייתי בת שש שנאתי לקרוא ושנאתי לכתוב, אבל תמיד אהבתי להמציא סיפורים. יש לי המון רעיונות ואני רוצה להוציא ספר".

לדבריה, "רוב הרעיונות והסיפורים שלי מיועדים לילדים אבל אחד הספרים שאני רוצה לכתוב מיועד דווקא לנוער ומבוגרים ואני אכתוב בו על מה קרה לי".

מאיפה מגיעים הרעיונות לסיפורים שלך?

"הכל מהדמיון. אני אוהבת דמויות של פיות, קוסמים וערפדים ואני נהנית להמציא סיפורי פנטזיה. הרבה פעמים הרעיונות והדמויות שאני ממציאה מתבססים על דמויות של חברות שלי או עצמי. אני שואלת אותן איזה יצור קסום הן היו רוצות להיות ואפילו חשבתי לצלם אותן ולשלב אותן בסיפור".

בעוד כשלושה חודשים, בסוף חודש סיון, אילה תחגוג בע"ה את בת המצוה שלה. החלום של אילה הוא לערוך עליה משפחתית להר הבית ביום או בשבוע של בת המצוה. הפיגוע והשיקום שיבשו הרבה מהתוכניות של אילה לקראת המסיבה אך את העליה להר היא מקווה לערוך בכל מקרה.

בבית החולים מעריכים שאילה תשתחרר הביתה בע"ה עוד לפני בת המצוה. הטיפולים והשיקום ימשיכו לאורך זמן, אבל אילה תוכל לחזור ולהיות קרובה לספרים שלה, לפיות החרסינה ולאחיותיה הקטנות שמחכות לה בבית. מה שבטוח: יהיו לה עוד הרבה סיפורים למלא בהם את המחברות שלה.