נתניהו באיפא"ק: לעולם לא עוד

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיע אחר הצהריים (שני) לנאום בכנס השדולה היהודית בארה"ב - איפא"ק, לקול מחיאות כפיים של כ-16,000 הנוכחים באולם שהגיעו מכל רחבי ארצות הברית.

בתחילת דבריו הודה נתניהו לראשי הכנס, חברי הקונגרס משני הבתים "על התמיכה הבלתי מתפשרת שלכם בישראל".

בהמשך דבריו הצהיר נתניהו כי "ירושלים עיר הבירה שלנו לא תחולק לעולם". "אני מביא חדשות שאולי לא שמעתם... אני מדבר בקונגרס מחר...", אמר נתניהו בציניות והוסיף כי אף פעם לא דיברו כל כך הרבה בעולם על תוכן שעדין לא נאמר, "אני רוצה לדבר על הסיבה שאני מגיע לנאום. יש לי הרבה כבוד לאובמה וההגעה שלי לכאן היא לא כדי לפגוע באובמה. אני מודה לאובמה על מה שהוא עושה למען ישראל, המון דברים שאני לא יכול לספר ויש לי אליו הכרת הטוב".

נתניהו הבהיר כי הקשר בין ישראל לאמריקה היה חזק ויישאר כזה, "ישראל תמיד פעלה יחד עם אמריקה לחזק את הקשר. אנחנו מגנים על עצמנו בדרך שאנחנו יכולים להגן על עצמנו ולא נשב בשקט - יש לנו קול", אמר נתניהו והקהל נעמד על רגליו. "הסתיימו הימים בהם היהודים שותקים ועומדים חסרי כוח וחסרי יכולת לדבר אל מול איומים להשמיד אותנו".

בהתייחסו להסכם בין איראן למעצמות אמר ראש הממשלה, "איראן רוצה להשמיד את ישראל ומפזרת שלוחות טרור בכל העולם. אמריקה וישראל מסכימים בהרבה דברים אבל יש לנו אי הסכמות. ישראל היא מדינה קטנה באזור מסוכן והיא נלחמת על קיומה".

"אני תשע שנים ראש ממשלה ואין יום אחד שאני לא חושב על המשך קיומה של ישראל", אמר נתניהו והזכיר מספר חילוקי דעות בין ישראל לארה"ב - כמו התנגדותה של אמריקה להצעת בן גוריון להקמת מדינת ישראל, "אבל מעבר לכל יש המון שיתופי פעולה טובים וקשר טוב".

לקול מחיאות הכפיים סיים ראש הממשלה את נאומו, ״תודה אמריקה, תודה אייפא׳׳ק, שאלוקים יברך את כולנו״.

לסיום הודה נתניהו ואמר "תודה אייפאק, תודה אמריקה, אלוקים יברך את כולם". הוא אמר למשתתפי הכנס, "אנחנו 'משפוחה'". בתום דבריו, הקהל נעמד על רגליו ומחא לו כפיים במשך דקות ארוכות.