ח"כ וורצמן ב"הרצוג"
ח"כ וורצמן ב"הרצוג"צילום: דוברות בית החולים

סגן ומ"מ שר החינוך ח"כ אבי וורצמן (הבית היהודי), ביקר במרכז הרפואי "הרצוג" שבירושלים, ביוזמתו של יו"ר הסניפים של הבית היהודי, עמיעד טאוב.

סגן השר וורצמן ביקר במחלקות הילדים בבית החולים בהן שוהים ילדים מונשמים במצבים קשים, ונוכח לראות כי בבית החולים מועסק צוות חינוכי מקצועי של אנשי הוראה ועובדים סוציאליים שעוטפים את הילדים בהרבה חום ואהבה דרך מגוון טיפול רבים ובהן נגינה ושירה.

וורצמן ציין כי חלה עלינו החובה לגרום לכך שהתלמידים יחזרו לשגרה מהר ככל האפשר. "הנהלת משרד החינוך מקצה משאבים רבים כדי לאפשר לכלל התלמידים ללמוד ולהצליח בתנאים האופטימאליים ביותר, גם לאלה המאושפזים בבתי חולים. זו החובה המוסרית שלנו לדאוג לכל תלמיד באשר הוא. מבחנה של מערכת החינוך הוא דווקא בטיפול במקרים מעין אלה, וחובה עלינו לתת להם את התנאים הטובים והאיכותיים ביותר כדי להקל על סבלם ולשמח אותם.

"לבי נושא תפילה כי תלמידנו השוהים כאן יחזרו לשגרה הטובה ביותר ויזכו לרפואה שלמה ומהירה בעזרת ה'. הדאגה לילדים אלה הוא המבחן האמיתי של מערכת החינוך".

וורצמן ביקר גם באתר הבנייה של האגף החדש בבית החולים בו יפעל בית הספר החל משנת הלימודים הבאה, והבטיח לסייע בחיזוק הקשר עם משרד החינוך והמשך הסיוע בתקצוב הבנייה ופעילות בית הספר.

מנכ"ל המרכז הרפואי הרצוג ד"ר יחזקאל קן, אמר כי "ביקור סגן השר וורצמן היה חשוב למרכז הרפואי הרצוג בהיבט הרפואי, ולצוות ביה"ס לחינוך מיוחד בהיבט החינוכי, להדגשת חשיבות החינוך המיוחד לילדים החולים.

"תרומת בי"ס- הרצוג לשיפור איכות חיי הילדים ולשיקומם לא יסולא בפז, שכן העבודה האישית של מורה-תלמיד חושפת לגירויים שעוזרים לילדים לתקשר עם סביבתם. סגן השר ווירצמן יכול היה להיווכח שאין דרך אחרת להשיג זאת".