איתמר
איתמרישי קרוב

צה"ל פתח הבוקר (שלישי) את הציר המוביל ליישובים איתמר ולאלון מורה לנסיעת פלסטינאים. במועצת שומרון טוענים, כי הצעד בוצע ללא הודעה מראש לתושבים ולגורמים המוניציפליים באזור.

במועצה מציינים, כי לפני מספר חודשים הודיע אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון בכוונתו לפתוח את הציר המוביל ליישובים איתמר ולאלון מורה לנסיעת פלסטינאים. ההוראה ניתנה בתקופת מבצע צוק איתן ועל כן הוחלט להקפיא את ההחלטה. הבוקר בוצעה פתיחת הציר, כאמור ללא התרעה.

התושבים טוענים, כי בפועל, פתיחת הציר כמעט ולא תשנה את אורך הנסיעה של תושבי הכפר בית פוריק אשר אף הוא מחובר לציר. לדבריהם, נסיעה דרך העיר שכם אורכת 2 דקות בלבד יותר מנסיעה דרך ציר בה"ד 3 - בית פוריק.

בתגובה לפתיחת הציר אומר ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה, כי "על שר הביטחון לבטל באופן מיידי את ההוראה לפתיחת ציר הגישה לאיתמר לתנועת פלסטינאים. פתיחת הציר הבוקר ללא תיאום וללא התראה מהווה צעד חמור מאד".

מסיקה מדגיש, כי "80% מהכבישים והצירים בשומרון סגורים ואסורים לנסיעת יהודיים. בניגוד לישראלים, הפלסטינים חופשיים לנסוע דרך העיר שכם כדי להגיע לבית פוריק ובזמן נסיעה כמעט זהה לחלוטין. אין שום היגיון לפתוח לתנועה חופשית ציר שמוביל ליישובים ישראלים ולא מועיל כלל לפלסטינים. בציר, טרמפיאדה ותחנת אוטובוס אשר משמשות מאות ישראלים מדי יום. לא מובן איך 2 דקות נסיעה שוות יותר מביטחונם של תושבים ישראלים".

מסיקה מוסיף, כי "מספיק לראות את האנדרטה בכניסה לבית פוריק שמהללת את 35 מבני הכפר אשר ביצעו פיגועי תופת בכל הארץ כדי להבין את רמת הסכנה שמהווה פתיחת הציר לתושבי המקום".