משטרת תימן
משטרת תימןרויטרס

ד"ר יגאל בן שלום, יו"ר האגודה למורשת יהודי תימן, נמצא בקשר יומיומי עם אנשי הקהילה בצנעא.

לדבריו, מאז השתלטות המורדים על המדינה, היהודים נמצאים בסכנה, "כידוע העלייה מתימן לא הופסקה מעולם, אך עדיין נותרו שם יהודים שבשל אילוצים חברתיים וכלכליים נותרו בצנעא ובסביבותיה".

בן שלום מסביר, כי "עד היום כשהיה שם שלטון נשיאותי, הם היו מוגנים. אך לפני שלושה שבועות כשהודח הנשיא, המצב נהיה מעורפל. לנו לא לגמרי ברור מה קורה בצנעה, יש שם מורדים שקשורים לאל קעידה ולא ברור מה יקרה ליהודים".

ד"ר בן שלום מציין, כי נעשים ניסיונות לשכנע אותם לעלות לישראל, "כל הגורמים מעורבים ומנסים לפעול, יש לנו קשר יומיומי איתם ואנחנו מקווים שלא יאונה להם כל רע, אנחנו מנסים להיערך לכל מצב ומקביל מטפלים בעולים שהגיעו לארץ. המצב כרגע מעורפל כל השגרירויות המערביות נסגרו, בעבר הם היו מקבלים אשרות יציאה דרכם".

ד"ר בן שלום מסביר, כי חלק מהיהודים בתימן לא מודעים לחומרת המצב, "עד היום הם היו יכולים לצאת מהמדינה אך נשארו שם מרצונם, כיום חלקם רוצים לצאת וחלקם שוקלים את זה, אנחנו מנסים לשכנע אותם, הם לא מודעים למצב, הם שאננים.

״הם יושבים במקומותיהם ולא מעריכים את גודל הסכנה. אנחנו די חוששים לגורלם. מדובר ביהודים עם חזות יהודית לבושים בגלביות, יש ביניהם ילדים ומבוגרים, הבנות הצעירות בסכנה כי אם הן יהיו יתומות על פי החוק חייבים לאסלם אותן".