תמיכה חוצת מפלגות. נאום נתניהו
תמיכה חוצת מפלגות. נאום נתניהוצילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ג׳) עם ההנהגה הדו-מפלגתית של הסנאט בהמשך להזמנתם של הסנאטורים הארי ריד מהמפלגה הדמוקרטית ומיטש מקונל מהמפלגה הרפובליקנית.

בפגישה השתתפו הסנטורים בראסו (רפובליקנים), ת'ון (רפובליקנים), פיינשטיין (דמוקרטים) מננדז (דמוקרטים), מקיין (רפובליקנים), פרנקן (דמוקרטים), קורנין (רפובליקנים), שומר (דמוקרטים), דרבין (דמוקרטים) וקורקר (רפובליקנים).

"אני מבקש להודות להנהגת הסנאט, רפובליקנים ודמוקרטים משני צדי המתרס, על שהעניקו לי את ההזדמנות להביע את דאגתה של ישראל בסוגיה שעשויה להיות הסוגיה החשובה ביותר בימינו, ״פתח נתניהו, ״אני מאמין בכך".

ראש הממשלה הדגיש כי התמיכה האמריקנית בישראל חוצת מפלגות, "התרגשתי מאוד מתשומת הלב והתגובות לנאום משני צדי המתרס, וברור לי והיה ברור לכל מי שהיה באולם שהתמיכה בישראל היא תמיכה דו מפלגתית חזקה, שישנה תמיכה רחבה ביותר במינה היהודית מצד העם האמריקני ונציגיו, ואני אסיר תודה על כך".

ראש הממשלה נתניהו ציין בפני הסנאטורים כי שני הדברים החדשים שהעלה בנאומו בקונגרס הם "הצורך בהארכת משך הזמן שייקח לאיראן לפרוץ לנשק גרעיני באמצעות מגבלות תקיפות יותר בהסכם המתגבש. כמו כן, בכך שאל מול ההסכם המתגבש אסור להסיר את המגבלות הללו באופן אוטומטי תוך עשור, אלא רק לאחר שאיראן תמלא אחרי שלושה תנאים - הפסקת הטרור שהיא מפיצה ברחבי העולם, הפסקת התוקפנות שלה כנגד המדינות שמסביבה והפסקת האיום בהשמדת ישראל".