בנימין נתניהו ומשה יעלון
בנימין נתניהו ומשה יעלוןחיים צח

תושבי הישוב מצפה כרמים שבבנימין יקימו ביום ראשון הקרוב מאהל מול בית ראש הממשלה בירושלים.

הקמת המאהל באה לקראת הגשת עמדת המדינה לבג"צ בנוגע לעתיד הישוב שתתבצע ב-16 במרץ - יום לפני הבחירות.

נזכיר כי היישוב מצפה כרמים נמצא בתוך תכנית המתאר של יישוב האם כוכב השחר והועבר למיקומו הנוכחי בידי המדינה כחלק מהסכם המאחזים שנחתם על ידי ממשלת ברק בשנת 2000. על פי ההסכם, הועתק הישוב ממיקומו הקודם אל מיקומו הנוכחי באישור מלא של ממשלת ישראל ובחתימתו של אלוף פיקוד המרכז דאז משה בוגי יעלון.

בשנת 2011 הוגשה עתירה לבג"ץ בה נטען כי חלק מהיישוב הוקם על קרקע פרטית, זאת למרות העובדה שטיבה של הקרקע נבדק לכאורה על ידי המדינה בטרם חתמה על ההסכם.

אלא שבמסגרת התשובה לעתירה, הודיעה המדינה כי אכן חלה טעות, ועל אף העובדה כי היישוב מצוי בתוך תכנית מתאר שהמדינה עצמה אישרה, הרי שבירור נוסף העלה כי לכאורה תכנית המתאר פלשה בשוגג לקרקעות הרשומות כפרטיות. לכן, החליטה המדינה לתקן את התב"ע כך שהיישוב יוחרג ממנה וכעת עלולים תושבי היישוב לשלם את מחיר הטעות של המדינה עצמה.

תושבי מצפה כרמים מדגישים כי לנתניהו וליעלון יש את היכולת לדאוג כי בתשובה לבג"צ תבקש המדינה להמתין להחלטת בית המשפט המחוזי אשר דן בבעלות הקרקע ורק לאחר מכן לקבוע את עתיד המקום בהתאם להחלטה במחוזי, "בידי נתניהו למנוע את הריסת מצפה כרמים. אנו מצפים ממנו לפעול בצורה השקולה וההגיונית ולא לגלגל עלינו, התושבים שפעלו על-פי חוק, את טעויות המדינה".

מאהל המחאה מול בית רה"מחזקי עזרא