הפגנה בתל אביבחזקי עזרא

מאות הורים יחד עם ילדיהם הפגינו אחר הצהריים (רביעי) בכיכר רבין בתל אביב במחאה על מצוקת הסייעות בגני הטרום חובה.  "גן זה לא מחסן", קראו האימהות.

אתי דהן-נוקד מיוזמות ההפגנה, אמרה בראיון לערוץ 7, "הגענו לכאן היום אמהות, ילדים, הורים, גננות, סייעות וכל מי שדואג לשלום הילדים לזעוק את זעקתם של הילדים. אנחנו רוצים שהמצב והתנאים בגנים ישתפרו ואנחנו רוצים להחזיר את זכות הבחירה להורים. זכות הבחירה צריך להיות בידי ההורים הם יודעים הכי טוב מה טוב לילדים שלהם. הם זכאים לבחור אהאם הפעוט ישאר בבית או ילך לגן".

מיכל דליות (סופר נני) קראה מעל הבמה, "התשתית שישנה היום לילדים שלכם היא של הזנחה, הפקרה רגשית והפקרת ביטחונם של ילדכם. לראשונה התאגדו הרבה מחנות מכל הערים, דתיים וחילוניים במטרה אחת -בהצלת הפעוטות שלנו. זה באחריותנו".

אחת האימהות שהגיעה להפגין היא איילת הופמן, תושבת ראשון לציון, "המבנים לא מותאמים לגיל הילדים שלנו, האסלות והכיורים גבוהים ולא מתאימים לצרכים של הילדים, שעות הארוחות אינן מתאימות והילדים נרדמים רעבים לפני הארוחה. מדובר במאבק חשוב לדור העתיד שלנו".

אחת מיוזמות ההפגנה ,עינת קינן, אמרה לערוץ 7 במהלך ההפגנה, "אנחנו במאבק אבל לא ברור למה אנחנו צריכות לעשות מאבק כדי שיהיה חינוך הולם לילדים שלנו. עשו חוק מצוין בחוק חינוך חובה אבל לא דאגו לתנאים. 35 ילדים בגן עם גננת וסייעת ואז מתחילות הצרות. זה לא רמה של חינוך. אנחנו מתריאות פה היום לפני שיהיה אסון".