מפיק הקולנוע והטלוויזיה הנודע, סטיב טיש, זוכה פרס האוסקר על סרטו 'פורסט גאמפ', תרם 10 מיליון דולר לחוג לקולנוע וטלוויזיה של אוניברסיטת תל אביב.

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב, סיפר כי התרומה הגדולה מגיעה בתקופה של פריחה חסרת תקדים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה בישראל – שאחראים לה במידה רבה בוגריו היצירתיים של החוג באוניברסיטת תל אביב. 

לדבריו, התרומה צפויה לחולל מהפך של ממש בפעילותו ובמעמדו של החוג, ולסייע בהפיכתו לבית ספר – תחת השם 'בית הספר לקולנוע וטלוויזיה על שם סטיב טיש'.

התרומה של טיש תאפשר לבית הספר לשדרג את תכניות הלימודים, להציע מלגות לימוד ומלגות להפקת סרטים בהיקף חסר תקדים, לרכוש ציוד ברמה המקצועית הגבוהה ביותר,  לשפץ את משכנו של בית הספר ולייצר שותפויות עם גורמים בינלאומיים.

לדברי ירון בלוך, ראש החוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב, שמו ותרומתו של טיש מביאים עמם גם ידע מקצועי, ומגבירים את הנראות של בית הספר – המדורג כבר היום בין 15 בתי הספר לקולנוע הטובים בעולם.

"היכולת לספר סיפורים היא קריטית לקידום הדיאלוג וההבנה – דברים שהעולם זקוק להם ביותר", אמר סטיב טיש. "אוניברסיטת תל אביב ניצבת בחזית הזאת, והיא מטפחת ומצמיחה תלמידים יצירתיים ומכשירים ביותר, בעלי קולות מגוונים, מכל רחבי ישראל והאזור. אני שמח מאוד לתמוך במאמציה של האוניברסיטה, ולכבוד רב לי לזכות בהוקרתה".

"המחויבות של סטיב טיש לבית הספר מהווה הבעת אמון אדירה בכישרונם של תלמידינו ואנשי הסגל שלנו", הוסיף נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר. "בית הספר החדש יקדם באופן משמעותי את ההכשרה והידע האקדמיים בתחום, ויתרה מכך: הוא יחזק את השפעתה של ישראל על אמנויות הקולנוע והטלוויזיה בעולם כולו".

ראש החוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטה הזכיר כי "הקולנוע והטלוויזיה עוברים בשנים האחרונות שינוים מפליגים בדרכי הייצור וההפצה, באמצעי המבע ובאופני הצריכה והצפייה; הקולנוע הדיגיטלי מחליף את הפילם, הצפייה במחשב ובטלפונים החכמים מאתגרים את הצפייה המסורתית באולמות הקולנוע ובטלוויזיה, והאפשרויות האינטראקטיביות מנסחות דרכי ביטוי חדשות.

"הסטודנטים, הבוגרים ואנשי הסגל שלנו נמצאים בחזית היצירה והמחקר של המגמות החדשות האלו. תרומתו של סטיב טיש תאפשר לנו להעמיק את השפעתם והצלחתם גם בזירה המקומית וגם בזו הבינלאומית".