ציפי חוטובלי ובנימין נתניהו
ציפי חוטובלי ובנימין נתניהוצילום: ניצן פרי

ראש הממשלה בנימין נתניהו דוחה בתוקף את הדיווח היום (שישי) ב"ידיעות אחרונות" ולפיו נתניהו גיבש מסמך ובו שורה של ויתורים מפתיעים שהיה מוכן לעשות לפלסטינים.

בין הוויתורים: חזרה של ישראל לקווי 67', חילופי שטחים על בסיס של מטר תמורת מטר, הכרה מסוימת בשאיפות של הפלסטינים במזרח ירושלים והיאחזות פלסטינית בבקעת הירדן. 

מהליכוד נמסר כי "הדיווח הבוקר בעיתון 'ידיעות אחרונות' הוא עוד קשקוש פוליטי של נוני מוזס שמטרתו ברורה: להפריח טענות שווא נגד ראש הממשלה נתניהו כמה ימים לפני הבחירות, כדי להוריד מנדטים לליכוד ובכך להמליך את השמאל בראשות ציפי ובוז׳י ובתמיכת הרשימה הערבית המתנפחת.

"הפרסום הוא גיבוב של שטויות", אומרים במפלגתו של נתניהו. ''מדובר בטיוטה להצעה אמריקנית שנתניהו מעולם לא הסכים לה. מהיום הראשון למשא ומתן הודיע ראש הממשלה נתניהו כי הוא מתנגד בתקיפות לחלוקת ירושלים, לחזרה לגבולות 67׳ ולזכות השיבה וכי הוא עומד על כך שישראל תישאר בבקעה. אלו היו ונשארו עמדותיו התקיפות של ראש הממשלה''.

בליכוד מציגים גם הוכחה לטענותיהם. "לראייה: בניגוד גמור לפרסום המופרך, ובניגוד גמור לעמדת ציפי לבני שגינתה את הבנייה בשכונות היהודיות בירושלים - בזמן המשא ומתן ובמהלך שש השנים האחרונות בנו, תיכננו ואישרו ממשלות נתניהו אלפי יחידות דיור חדשות בירושלים, בבקעה וביהודה ושומרון.

"רק ממשלת ליכוד לאומית בראשות נתניהו תשמור על ירושלים מאוחדת לנצח, תמנע הקמת מדינת טרור שנייה ליד תל אביב ושדה התעופה בן גוריון ותעמוד בלחצים הבינלאומיים - כפי שראש הממשלה עשה בפועל במשך שש שנים''.

לדבריהם, "נוני מוזס יכול לנפנף בכל מיני טיוטות של הצעות אמריקניות שלא יצא מהן שום דבר אבל העובדות בשטח חד משמעיות: במשך שש שנים ראש הממשלה נתניהו עמד איתן בלחצים הבינלאומיים, לא ויתר על סנטימטר, שמר על ירושלים מאוחדת, בנה אלפי יחידות דיור ושמר על הביטחון ועל ההתיישבות.

''אם כתוצאה מפרסומים מעוותים ומגמתיים אלה הליכוד לא יהיה מספיק גדול, ומפלגת העבודה תקבל יותר מנדטים, תקום ממשלת ויתורים ונסיגות של השמאל בראשות ציפי ובוז'י ובתמיכת הרשימה הערבית המשותפת. זו הסכנה האמיתית", נמסר מהליכוד.