תמיכה חוצת מפלגות. נאום נתניהו
תמיכה חוצת מפלגות. נאום נתניהוצילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

סאטמר שוב מחדדת מלחמה נגד נתניהו: במהלך חג הפורים, נשא האדמו"ר מסאטמר נאום חריף נגד 'הציוניות' ותקף את נאום נתניהו בקונגרס.

"צריכים להכניס צואה רותחת לתוך פיו על שהוא מדבר לפני העולם דברי כפירה ועוד בשמינו", אמר במהלך נאום 'פורים' שנשא ממקומו בארצות הברית בפני חסידיו.

לדבריו, "הגיע עוכר ישראל מארצינו הקדושה והכריז קבל עם ועולם שהיהודים בגלות, הם היו עם ללא כוח, ורק על ידיו אנחנו עם עם כוח"...." איך יהודי מאמין בקב"ה ומאמין בתורה הקדושה ישמע דברי כפירה כאלו בבורא כל עולמים – ולא קורעים קריעה, ועוד חוזרים על דבריו ומספרים אחד לשני בהתפעלות?!"

בדבריו המשיך ותקף: "יש לו פה טרף ודבריו מלאים סם המות וארס, דברי ציונות שלא שמעו מעולם שיהודים חרדים ישמעו דברי כפירה כאלו. שומעים את זה – וזה נכנס ללבבות רח"ל וזה משפיע.

"צריכים ללכת למקוה לטבול אחר ששומעים דברים כאלו. אבל הבעיה היא שגם שם במקווה שומעים את הדברים האלו. חס וחלילה לומר שהיינו ללא כח ולכן הרגו אותנו בגלות. הקב"ה אמר: בזמן שהקול קול יעקב – אין הידיים ידי עשיו. יש לנו קול, צריכים רק להתפלל. אנחנו לא היינו ללא כח מעולם. מקובל, ואנחנו מאמינים בזה, וזה חיוב גמור להאמין בזה, שהכל הוא רק על ידי הקול קול יעקב ואז אין הידיים ידי עשיו.

"ולכן, כאשר הולכים לבית הכנסת ומתפללים להקב"ה, יש לנו הבטחה שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקב"ה מצילנו מידם, והוא כל יכול, ואנחנו דבקים בו ומובטחים בו – והוא אומר שאנחנו ללא כח… יש לנו את הקב"ה".

"אנחנו לא צריכים שהוא ידבר בשמינו. יש לנו את הבורא כל עולמים שהוא איתנו ולו הכח והממשלה".