הרב אויערבך
הרב אויערבךפלאש 90

הקרע בציבור הליטאי הולך ומתרחב: לדברי עיתונאים חרדים, מפלגת ש"ס מצויה בשבוע האחרון במגעים מול אנשי הרב אוירבאך במטרה להוביל לגיבוש מסמך הבנות בין הצדדים ולתמיכה בה.

עיתונאי 'משפחה' יוסי אליטוב צייץ בטוויטר בשעה האחרונה וכתב כי מדובר בטלטלה במונחים פנים חרדיים. "מסתמן שב-48 שעות הקרובות יתגבש מסמך הבנות בין ש"ס לפלג הירושלמי של הרכ אויערבך שיוביל את תומכיו להצביע לש"ס".

עיתונאי חרדי נוסף המצוי בנבכי העניינים מספר לערוץ 7 כי גם אם המגעים יבשילו לכלל הכרעה, אין מדובר בהכרח ביישור קווים אידיאולוגים בסוגיית הגיוס, שכן בני הציבור הספרדי מתייצבים לצו ראשון בלשכת הגיוס, אלא משום הצבעת מחאה וכדי שלא להכניס את המנדט השביעי ליהדות התורה שלטענת אנשי הרב אוירבאך עסוקה ברדיפתם, ומנגד, מניעת איבוד קולות לחרדים ועליית כוחן של המפלגות הגדולות.

יש לציין כי גם והמגעים לא יצלחו בסופו של יום והרב אוירבאך יורה לאנשיו לא להצביע, עצם קיומם של המגעים נוח לשני הצדדים. מדובר בהצטלבות אינטרסים של דרעי ואנשי הפלג הירושלמי שנפגעו מ'דגל התורה'.

על הקרב מול ה'פלג' לא צריך להוסיף, באשר לדרעי, הוא עדיין לא שכח לגפני את ההשתלחות שלו בש"ס וקריאתו לאנשיו בפריפריה להצביע ליהדות התורה. גפני אמנם התנצל, אבל הדם הרע, מסתבר, עדיין נשאר.    

כחלק מהיערכות אנשי הרב אוירבאך שכרו את אולם ארנה בקניון מלחה ליום ראשון הבא, בו תוכרז הנחיית הרב אוירבאך לאנשיו. בכינוס האמור צפויים להשתתף כל חסידי הרב אוירבאך מכל רחבי הארץ. לבקשת הרב אוירבאך, אף בחורי הישיבות המזוהות עמו ייטלו חלק בכינוס. 

ביהדות התורה תקפו בחריפות את התנהלות אנשי הרב אוירבאך וטענו כי הימנעות בבחירות משמעותה חוסר אחריות לעולם התורה. כעת, כאמור, נשקלת תמיכה בש"ס.