דף הפייסבוק של מצפה כרמים
דף הפייסבוק של מצפה כרמיםצילום: צילום מסך

תמיד רציתם להצטרף למאבק חברתי צודק אבל בעיות של זמן ותכניות אחרות מנעו זאת מכם? עכשיו זה אפשרי.

בתחילת השבוע יצאו 42 משפחות מהיישוב מצפה כרמים שבסמוך לכוכב השחר, על גבול בקעת הירדן, למאבק חברתי מול בית ראש הממשלה שבירושלים, בנימין נתניהו. 

מיום ראשון ועד יום שלישי פקדו תושבי היישוב הצעיר את מאהל החיזוק שהקימו אל מול ביתו של ראש הממשלה בירושלים, כשהמטרה הייתה תמיכה בנתניהו שיבחר שלא לפנות את היישוב שהוקם על ידי ממשלת ברק בהסכם המאחזים בשנת 2000. 

בשבוע הבא, ה-16/3, יום לפני הבחירות לכנסת ה-20 היה צריך נתניהו להשיב לבג"צ מהי עמדת המדינה בעניין מצפה כרמים - בידי ראש הממשלה ישנו הכוח להחליט אם היישוב הולך לפינוי או להסדרה. נתניהו והיועץ המשפטי בחרו לדחות את תשובתם, במה שעשוי לעבוד דווקא לטובת התושבים כשנותר די זמן בכדי לנסות ולגרום לראש הממשלה להחליט על תמיכה במצפה כרמים.

במצפה מספרים כי לטובת אלה שאינם יכולים להגיע למאהל החיזוק הוקם דף פייסבוק ברשת החברתית.

דף הפייסבוק של תושבי היישוב הצעיר פעיל מאוד בימים האחרונים כשרבים מרחבי הארץ נתרמו למאבק החברתי לטובת היישוב שכאמור, הוקם על ידי המדינה עצמה. זה התחיל מהעלאת תמונות עם שילוט הנושא את הכיתוב "גם אני עם מצפה כרמים", ובימים אלו ממש ממשיכים ביישוב עם אתגר כף השמן.

אבידע בן יוסף, תושב היישוב הלוקח חלק במאבק אמר לערוץ 7, "מטרת אתגר כף השמן היא לגרום לרבים להירתם למען המאבק הצודק של מצפה כרמים". 

"ביצוע האתגר הוא פשוט. על אדם לבלוע כף שמן זית ולאתגר בזה שלושה חברים נוספים. המסר שנובע מהאתגר הינו כי כמו שהתחייבנו לבלוע את כף השמן ועשינו זאת, כך מדינת ישראל ובראשה ראש הממשלה צריכים לכבד את ההסכם שלהם ולעמוד מאחורי המעשים. כי בהסכמים צריך לעמוד".

בנוסף לאתגר, מנהלי דף הפייסבוק של היישוב הצעיר החליטו על צעד מהפכני וחשוב. מכיוון שאנשים רבים אינם יכולים להגיע למאהל החיזוק החליטו מנהלי הדף להנגיש את השטח גם לאלה הנמצאים רחוק בעין אך קרוב ללב.

לשם כך, התנדבו שתי בנות היישוב, יובל וצורית גור אריה שהיו לילדות הראשונות ביישוב הצעיר. שתי בנות הנוער ליוו את המאהל במעין יומן מסע וראיינו את הפוליטיקאים שהגיעו למקום וסיפרו על הנעשה במקום. לערוץ 7 אמרו הנערות כי "על אף מבחני הבגרות שמתקיימים ממש בימים אלו, המאבק על הבית הוא חשוב לא פחות. מוזמנים להצטרף אלינו בפייסבוק".

בונים את המאהל
בונים את המאהלשי מיימון
בנות הנוער ידווחו מהמקום
בנות הנוער ידווחו מהמקוםיובל גור אריה