אורי מקלב
אורי מקלבצילום: פלאש 90

בעקבות השביתה של מפעילות המשפחתונים בירושלים שהתאגדו תחת ההסתדרות והודיעו על שביתה מתמשכת, פנה חה"כ אורי מקלב בימים האחרונים לכלל הגורמים הרלוונטיים בדרישה להביא לסיומה את השביתה באופן מידי ולמנוע את הישנותה מאחר והיא מהווה פגיעה קשה בנשים העובדות.

"משרד הכלכלה לא יכול להתנער מן האחריות ביחס למפעילות המשפחתונים ועליו לכנס במהירות את כלל הגורמים הרלוונטיים לשולחן הדיונים", אמר ח"כ מקלב בשיחה שקיים עם עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה.

 לדברי לנג משרד הכלכלה אינו המעסיק של המטפלות וכי הן עצמאיות. חה"כ מקלב טען כי מעבר לנושא ההעסקה נמצאות המטפלות תחת רגולציה בלתי אפשרית מצד משרד הכלכלה ומצד שני אין להם אוזן קשבת ומענה לצרכיהם מטעם משרד הכלכלה.

 כמו כן בנושא השכר דרש חה"כ מקלב כי משרד הכלכלה יכנס למשא ומתן מידי עם המטפלות בכדי להעלות את שכרן ועל כך התחייב המנכ"ל כי הוא עושה מאמצים ע"מ להעלות את שכרם של המטפלות.

בשיחה שקיים עם מר דני בונפיל יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות הבהיר מקלב כי שביתה למען עובדים מחד ומאידך פוגעת בעובדים אחרים ובפרט שרק חלק מן האוכלוסייה נפגע ולא יכול להגיע לעבודה , הפגיעה בעובדים גדולה יותר כיון שהמעסיקים מתייחסים בפחות סלחנות כשחלק מן העובדות מגיעות לעבודה וחלק לא, יו"ר המרחב הודיע כי ברגע שתהיה הסכמה עקרונית מצד משרד הכלכלה לשבת למשא ומתן הוא יכריז על סיומה המידי של השביתה.

לאור הדברים שוחח חה"כ מקלב גם עם מנכ"ל עיריית ירושלים מר אמנון מרחב וביקשו כי ידאג לכנס את כלל הגורמים בכדי לקדם משא ומתן מועיל שיביא לסיומה המוחלט של השביתה.

"אמשיך לפעול ללא לאות מול כלל הגורמים על מנת ליצור שיח שיביא לסיומה הסופי של השביתה מחד ולשיפור תנאיהם של המטפלות מאידך", אמר.