מלכודת בבית הספר הפרטי
מלכודת בבית הספר הפרטיThinkstock

מנכ"ל אורט צביקה פלג הודיע היום על מהלך חדש של הרשת, במסגרתו פונה אורט ישראל ישירות לציבור מורים מובילים ואיכותיים ומציעה שכר גבוה ב-20 עד 40 אחוזים מהשכר הקיים כיום במערכת החינוך.

ברשת אורט ישראל מציינים כי על מנת לגייס מורים מובילים, יש לגוון את מבנה תעסוקתם כך שישולבו גם בתפקידי מחקר ופיתוח של תכניות הלימודים ומתודולוגיות הוראה וכן בתפקידי הדרכה וחניכה של מורים חדשים ועמיתים ועל כל זאת מאמינים באורט כי יש לתגמל את המורים.

ברשת מעריכים, כי  קהילות מורים מקצועיות המונעות על ידי מורים מובילים יבטיחו רמה גבוהה של הוראה ואף תוביל לשיפור מתמיד של ההישגים והמוטיבציה של התלמידים.

צביקה פלג, מנכ"ל אורט ישראל אמר היום: "כפי שהצהרנו בעבר, רשת אורט דוגלת בשיפור איכות תעודת הבגרות של תלמידיה ולא רק שיפור באחוז הזכאות לתעודת הבגרות. אני מאמין כי על מנת לשפר את הציונים של התלמידים, יש צורך להשקיע גם במורים ועל כן אנו מתחייבים לשכר גבוה משמעותית מזה המקובל במערכת החינוך הציבורי נכון להיום".

לרשת אורט כ-200 בתי ספר ומכללות להנדסאים, מרביתם מחוץ לאזור המרכז. המורים שיגויסו צפויים להשתלב בבתי ספר מקיפים ובמכללות בכל רחבי הארץ.