אורי אריאל מגנה את עזיבת ידלין

האלוף במיל' עמוס ידלין, מועמד מחנה בוז'י-לבני לתפקיד שר הביטחון, עזב פאנל פוליטי שנערך היום (שלישי) באוניברסיטת בר אילן, בגלל נוכחותו של פעיל הימין ברוך מרזל, מס' 4 ברשימת מפלגת ''יחד''.

בפאנל השתתפו נציגים מכל המפלגות ומכל הקשת הפוליטית, אך ידלין הבהיר בתחילת האירוע כי לא יסכים לשבת סביב שולחן אחד עם ברוך מרזל.

בתחילה ניסו המארגנים, אנשי אגודת הסטודנטים, למצוא פתרון שיאפשר הישארותו של ידלין בפאנל אך זה האחרון סרב להישאר באולם ועזב לדרכו.

השר אורי אריאל ׁ(הבית היהודי) גינה את החלטתו של ידלין. ''אני מבקש לגנות באופי הכי תקיף את התנהגותו של מר ידלין ומפלגתו. מדובר בחציית קווים אדומים ויצירת תקדים שלא יכול להיות מקובל - לא בפאנלים, לא בציבוריות ובוודאי שלא בכנסת.

''אם למר ידלין לא טוב בכנסת שיפרוש כעת מהרשימה הפוליטית וילך הביתה", הוסיף השר אריאל, ''שלא יכניס רוח רעה להתמודדות''.

מרזל עצמו הגיב ואמר כי הצביעות של השמאל חוגגת, כלשונו. ''לידלין אין בעיה לשבת בפאנל עם שונאי ישראל כמו אחמד טיבי או זחאלקה אבל כאשר הוא רואה אדם נאמן לעם ישראל וארצו הוא מתקפל. נדמה לי שאני הפוליטיקאי היחיד שמקיים הבטחותיו עוד לפני הבחירות כאמרתי שאני אבריח את השמאל הקיצוני, וכך קורה".

מאגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בר אילן נמסר כי ''אגודת הסטודנטים מאפשרת במה לכל דעה על מגוון הקשת הפוליטית במסגרת חופש הביטוי ופלורליזם של דעות. אנחנו מגנים חרמות בתוך עם ישראל''.