משה פייגלין
משה פייגליןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

איתי גרנק, מנכ"ל זהות – איגוד המרכזים לזהות יהודית, שלח הבוקר מכתב חריף למשה פייגלין ובו הוא קורא לו להחליף את שם מפלגתו החדשה המכונה "זהות-תנועה ישראלית יהודית".

לדברי גרנק מזה מספר שנים פועלים בפיקוח משרד החינוך קרוב ל-70 מרכזים של זהות להעמקת הזהות היהודית בקרב תלמידים בישראל.

גרנק כותב במכתב כי "המצב בשטח מעיד כי בקרב הדור הצעיר במדינה רצון עז להכיר את פניה היפות של היהדות, אולם במערכת החינוך הפורמלית קיים פער והעדר התייחסות מספקת לנושא".

"לאור כך", ממשיך גרנק, "על גופי וארגוני הזהות היהודית השונים הפועלים בפיקוח משרד החינוך מוטלת משימה לאומית חשובה מאין כמותה, לחיזוק הניצוץ היהודי המקנה לנו את המשמעות האמתית, הערכית והמוסרית לישיבתנו בארץ".

כאמור, פעילותם הנרחבת של מרכזי זהות מול מאות אלפי ילדים בגנים ובבתי ספר ברחבי הארץ והשתלבותם במערכת החינוך הפורמאלית, מתאפשרת בין היתר הודות להיעדר כל סממן או השתייכות פוליטית.

חששו של מנכ"ל זהות גרנק הוא, כי צירוף המילים "זהות יהודית" בשם מפלגתו של חבר הכנסת משה פייגלין עלול לפגוע בשיתוף הפעולה של האיגוד עם מערכת החינוך ולשים קץ לעבודתה החשובה למען ילדי ישראל והחברה הישראלית כולה.

גרנק חותם את המכתב בכך שידוע לו כי נושא חיזוק הזהות היהודית קרוב לליבו של פייגלין, "אולם לאור האמור אני קורא לך שלא לעשות שימוש בביטוי 'זהות יהודית' לשם מפלגתך החדשה, על מנת שלא לפגוע בצורה קשה במטרה חשובה זו".