ההוצאה להורג
ההוצאה להורגצילום: מתוך סרטון דאע"ש

אביו של מוחמד מוסלם, תושב ירושלים, טוען כי בנו עבר "שטיפת מוח" על ידי ארגון הטרור דאע"ש.

אתמול פרסם דאעש סרטון שבו נראה הבן מוצא. הסרטון הוסר מאתר "יוטיוב" אחרי כמה שעות.

למרות שהילד מתוודה בסרטון כי נשלח על ידי המוסד ואומר: "אבא עבד עם המוסד", בראיון לגל"צ טען האב, סעיד, כי לא היו דברים מעולם, וכי דאעש שטפו לו את הראש. "לא יודע איך שטפו לו את הראש, איך נתנו פה כדורים לפני הטיסה, לא יודע מה עשו לו. הוא אומר שאמרו לו גן עדן, בנות, וילות, כסף. הבטיחו לו דברים חבל על הזמן", סיפר האב.

"מה היה חסר לו פה? היה משרת בשירות לאומי. אני עובד, אחים שלו עובדים, אמא שלו גם עובדת", סיפר האב והתייחס לטענות הארגון על גיוסו למוסד: "מוסד? מה מוסד, מוסד יגייס ילד בן 19, לא יודע מהחיים שלו?". הוא הוסיף וסיפר על בנו: "בנאדם שהיה כל הזמן עם הראש למעלה, כולם אהבו אותו. אין, מי שהכיר את מוחמד, כולם אהבו אותו".

נכון לשעת הראיון, האב לא ראה את הסרטון. הוא חולה לב, יש לו שלושה בנים והם מונעים ממנו לראות. בנו שמוצג בסרטון עשה שירות לאומי, בתחנת כיבוי בירושלים, ולפני ארבעה חודשים יצא לקורס כבאות בראשון לציון. אלא שבמקום להגיע לשם, הוא טס לטורקיה, ומשם לסוריה.

בתקופה מסוימת עמד מוחמד בקשר עם המשפחה. "דווקא הוא היה נגד דאעש. לפי התמונות שהוא ראה בטלוויזיה, מה דאעש עושים בעולם, הוא היה נגדם", סיפר האב, "כשהיה עם אח שלו בקשר משם, הוא היה אומר לו 'אל תאמינו לכל דבר שאתם רואים בטלוויזיה'". לדבריו, "כשהוא ניסה לחזור חזרה, אז בטח לא יתנו לו לחזור. הם חייבים לעשות דבר כזה. אם מוחמד יבוא לפה לחקירות, הוא יגיד על כל דבר שהוא ראה שמה. זה ברור".

אחרי חודשיים מאז שהילד יצא לשם, האבא פתאום קיבל טלפון מחו"ל. בחור שהוא לא מכיר, אומר לו את הדברים האלה: "הבן שלך נתן לי את הטלפון שלך. ראיתי את הבן שלך בתוך בית הסוהר, בתל אל-אביאד. הוא עצור. ניסה לברוח, ושם שולט במעבר הזה דאעש, תפסו אותו ושמו אותו במעצר. אני לא יודע מה יהיה איתו, אבל אם הוא ייצא אני אעזור לו. אקח אותו הביתה, ודברים כאלה".

מפה היה ברור שהדברים הולכים לכיוון אחד, ואתמול זה הסתיים. שאלנו את האב האם מישהו התקשר אליו כאן בארץ. הוא השיב כי המשפחה החמה שלו הם המעסיקים באגד. "אני נשבע לך, מאז שהודיעו על מוחמד לפני חודש, שדאעש תפס מחבל של המוסד, אף אחד לא התקשר אליי. לא שב"כ, לא מוסד, לא משטרה. אף אחד", סיפר.