כנס ארצי לרכזי ומנהלי יחידות האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך בתל אביב, התקיים אתמול בהשתתפות מנהל האגף הנכנס הרב איתיאל בר לוי וסגנו הרב חיים שני, מפקח האגף צבי פלג, מנכ"ל אשכולות- פורום מרכזי סיור ותודעה ישראלית צחי דיקשטיין, יו"ר אשכולות אילן גל דור, מנכ"ל זהות-איגוד המרכזים לזהות יהודית איתי גרנק, וכ-130 מנהלים ורכזים מחוזיים הפועלים ברחבי הארץ.

במהלך הכנס הוצגו חברי ההנהלה באגף לתרבות תורנית בראשות הרב איתיאל בר לוי שהחליף לפני מספר חודשים את שמריהו הרמן שפרש לגמלאות. בנוסף, הוצגו פעילויות המחוזות וגופים הפועלים בפיקוח האגף בהם זהות – איגוד המרכזים לזהות יהודית שכולל עשרות מרכזים להעמקת הזהות היהודית, אשכולות- פורום מרכזי סיור ותודעה ישראלית הכולל למעלה מ-30 מרכזים בארץ מהגולן בצפון ועד אילת בדרום.

מנהל האגף, הרב איתיאל בר לוי הדגיש כי "חוכמת הלב המיוחדת של האגף לתרבות תורנית זהו הרצון לתת יותר. גם השנה אנחנו רוצים לגעת בתחומים חדשים בפן הבלתי פורמאלי. היופי בתרבות תורנית היא הנשמה שבעשייה ולשמחתי אצלנו זה העיקר. לא בכדי אתם מרגישים חלק מאימפריה של עשייה ותרבות יהודית, כולכם מובילים למהפכה חינוכית".

הרב בר לוי הוסיף כי "לעיתים בחינוך הפורמלי יכולות ההשפעה קטנה בשל התנגדויות ונסיבות שונות, אבל אנחנו באים ממקום וולונטרי בלתי פורמאלי שבו יכולת ההשפעה שלנו על נשמות התלמידים ענקית. עם כניסתי לתפקיד היה לי חשוב לפתוח כיוון חדש שבו כל היחידות קודם כל מכירות אחת את השנייה, ובשלב השני יוצרות שיתופי פעולה וסנכרון בשטח. ברור לנו שיש הרבה גופים עם ישות עצמית, אבל אנחנו מבקשים להוביל לחיבור זרועות תחת כותרת הגג של האגף לתרבות תורנית".

"מרכזי אשכולות מסייעים להכיר את הפנים היפות של המדינה", ציין מנכ"ל אשכולות, "יש לנו כלים חינוכיים משמעותיים ופעילויות שיא חשובות שאנחנו שותפים להם דוגמת פרויקט 'בעוז רוחם'. אני מאמין שאפשר להגיע לשיתוף פעולה רוחבי בין כל המרכזים והגופים בארץ שיובילו לכדי יחידה אחת שלמה וחזקה, ועל כן נשמח להעמיק את הקשר עם כולכם".

יו"ר אשכולות ומנהלת עמותת גשר, אילן גל דור אמר לבאי כנס "אתם אנשי השטח של תרבות תורנית ושותפים טבעיים של ארגון אשכולות. יחד נוכל לקדם את הערכים דרך פעילויות וסיורים. שמחנו על המפגש והגישה המשלבת בין זרועות הביצוע".

מנכ"ל זהות, איתי גרנק אמר "כבר למעלה משנתיים שאני מחובר באופן משמעותי לאגף לתרבות תורנית דרך העשייה באיגוד זהות. זהו אגף משפחתי ומאוחד עם זרועות ביצוע רבות שפועלות בכל רחבי הארץ. גם במרכזים לזהות יהודית אנשים שנרתמים למען מטרה אחת- חיזוק וביסוס העשייה התורנית. אני מברך על רעיון השיתופיות ומקווה שנאחד כוחות משותפים".