הרב זלמן ברוך מלמד
הרב זלמן ברוך מלמדצילום: ערוץ 7

למה להצביע לבית היהודי? כשאדם בא לחשוב למי הוא צריך להצביע, הוא צריך קודם כול לחשוב מה המטרה שהוא רוצה להשיג, ולאחר מכן מהן הדרכים להגיע למטרה הזאת בדרך היותר שלמה. השאיפה שלנו היא שמדינת ישראל תהיה כמה שיותר מושפעת על ידי התורה, לשמור כמה שאפשר על שלמותה של ארץ ישראל ועל שלמות העם. המטרות הן מאוד גדולות, ורק עם עוצמה וכוח גדול אפשר להשיג אותן.

התורה אומרת שחמישה רודפים מאה ומאה רודפים רבבה (ויקרא כו, ח). זאת אומרת שכאשר יש חמישה כל אחד מהם רודף עשרים, וכאשר יש מאה כל אחד מהם רודף מאה. השפעתו של מי שמצטרף לציבור גדול גדולה פי כמה. אם אנחנו רוצים לשנות את בית המשפט ואת הפרקליטות, אם אנחנו רוצים לחוקק חוק שמדינת ישראל היא מדינת העם היהודי וזה מאוד חשוב לנו - לא נוכל לעשות את זה עם מעט חברי כנסת. בוודאי שלא הליכוד או לפיד יעשו זאת בשבילנו. עם כוחות קטנים נוכל להשיג תקציב לישיבה פלונית ולישיבה אלמונית, אבל לעשות שינויים גדולים בדברים המרכזיים והעיקריים נוכל לעשות רק על ידי מפלגה גדולה. כזו שיש לה יכולת לקבל את התפקידים המרכזיים, ויש לה יכולת לדרוש במשא ומתן הקואליציוני דרישות גדולות.

מבט כללי, לא מגזרי

אנחנו צריכים להצביע למי שיגשים את השאיפות בצורה הכי גדולה. אין ויכוח שבנושאי ארץ ישראל ועם ישראל הבית היהודי לוחם בכל הכוח. כל הדיון הוא על התורה. אני יכול להגיד לכם מידיעה אישית, לא מסברה ולא משמועות אלא מהקשר הישיר שלנו עם בנט, איילת, ואנשים נוספים שם, שהבית היהודי עושה כל מה שהרבנים אומרים לו בנושאי דת ומדינה.

אנחנו צריכים לעשות מהפכה בענייני דת ומדינה. צריך בשביל זה הרבה כוח, וקבוצה קטנה שאין לה השפעה לא יכולה לעשות את זה, רק אם נהיה גדולים נוכל לשנות. אנחנו צריכים כוח גדול מאוד שקובע בהסכמים הקואליציוניים שהחינוך הממלכתי-דתי הוא חינוך נפרד ועצמאי, וההחלטות הכלליות של החינוך הממלכתי לא שייכות לגביו. הליכוד או לפיד לא יעזרו לנו בזה. זה לא דבר קל כל כך, תהיה לכך התנגדות גדולה מאוד. רק אם נהיה יחד גדולים - לא 'יחד' ומאוד קטנים - נוכל לבצע את הדברים האלה.

היועץ המשפטי עושה לנו צרות איומות ונוראות בנוגע להתיישבות בארץ ישראל, בענייני דת ובעניינים נוספים. אם לא נהיה גדולים לא נוכל בהסכם קואליציוני להגביל את כוחו ואת הכוח של בית המשפט. כל הדברים האחרים שנעשה יהיו קטנים ושוליים, הישגים פרטיים לקבוצה מסוימת. בשביל לעשות שינויים במדינה, כדי שהמדינה תהיה יותר יהודית ויותר טובה, אנחנו חייבים להיות גדולים.

מי שמסתכל במבט צר רק על הצרכים הפרטיים של הקבוצה שלנו, לא חושב על כל החסרונות האלה. לדוגמה: בפגישה שהייתה בינו לבין הרבנים, נפתלי אמר שבעבודתו במשרד הכלכלה הוא ניסה לצמצם את התלות הכלכלית שלנו באירופה ולפנות גם למזרח. התלות הגדולה באירופה מסוכנת לנו בגלל שנאתם אלינו. אי אפשר לומר שרק התחום הדתי מעניין אותנו, ובשאר הדברים אנחנו לא מטפלים.

לא לפחד להתרחב

בנט לא למד בישיבה, אבל הוא אדם אופטימי, הוא אדם מאמין, אדם שיודע לדבר נגד מלכים ולא בוש. הוא מייצג את השקפת העולם שלנו כלפי הגויים בצורה הכי יפה שאפשר לייצג אותה. אין אף אדם שיכול לעמוד בצורה כזאת, יודע את השפה, מדבר בביטחון ובגבורה ואומר שארץ ישראל היא שלנו ושייכת לנו כבר מזמן האבות. הוא לא רק משתמש בסיבות ביטחוניות.

הוא עוסק בענייני כלל ישראל, בענייני ביטחון, בחיבור הקהילות בחוץ לארץ למדינת ישראל. אלו תחומים מאוד חשובים שבהם הוא עוסק ולהם הוא מתאים, ובתחום של דת ומדינה מה שהרבנים יגידו הוא יעשה. הוא עמד בזה, מאז שאנחנו התארגנו כקבוצת רבנים, הוא עשה מה שאמרנו לו ולא סטה כהוא זה מכל דבר. ככה יהיה גם להבא. עוד לא הוכח שהוא אדם לא אמין ולא ישר.

הוא רוצה שהבית היהודי יתרחב מאוד, ואני לא רואה בזה בעיה. מי שמפחד להתרחב זה מפני שהוא חושש שמא הקול שלו יוחלש. אבל אני לא מפחד מזה, אני אומר: אדרבה, שייכנסו אנשים שיגידו שהם רוצים את עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל, אנשים בלי כיפה, אנשים שבאים רק בשבתות להתפלל, אנשים שעדיין לא שומרי מצוות אבל אומרים במפורש שהם יתמכו בכל דבר שהוא בעד עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל. להפך, הם מדברים על הנושאים האלה בגבורה!

לכן אני אומר, שלעניות דעתי גם בנט וגם איילת הם נציגים מצוינים שלנו. לא נלמד מהם איזה גודל כיפה או איזו חצאית ללבוש, אבל ניתן להם להיות שליחים שלנו כי הם עושים את העבודה הכי טוב במצב הקיים. אני שומע אנשים אומרים שהרבנים בבית היהודי הם תמימים ובנט "מסובב אותם על האצבע". מי הם הרבנים ה"תמימים" הללו? רבנים כמו הרב דרוקמן, הרב נחום רבינוביץ', הרב יעקב אריאל, הרב צפניה דרורי, הרב חיים שטיינר, הרב איסר קלונסקי שנושאים בהנהגת הציבור והתורה שנים כה רבות, הם רבנים "תמימים"?

הדגל של הבית היהודי

צריך להצביע לבית היהודי ולפעול ככל האפשר שהבית היהודי יצליח. לעבור מבית לבית, לדבר עם הציבור הכללי והמסורתי שהבית היהודי מייצג גם אותו. אם רוצים את משרד המשפטים ונהיה אחד עשר מנדטים, אני לא יודע אם ייתנו לנו. אם נהיה חמישה עשר בעז"ה ייתנו לנו. אנחנו רוצים את משרד הביטחון. אם נהיה שישה עשר או שבעה עשר מנדטים נקבל את משרד הביטחון, נוכל לשנות את המצב הביטחוני ולהכניע את החמאס, שלא יהיה סבב מלחמתי כל שנה או שנתיים. בנט טען שהצבא לא פועל נכון וזה גורם להרוגים, זה נושא דחוף של פיקוח נפש. אם נהיה גדולים, נוכל לתבוע את המשרדים הגדולים שבכוחם לעשות מהפכה במדינה.

התקווה שלי היא שאחרי הבחירות יחד יסכימו להתאחד עם הבית היהודי וביחד הם יהיו לפחות חמישה עשר מנדטים, בעז"ה גם יותר. אז יהיה לנו כפליים כוח, גם יחד יקבלו משרדים יותר טובים ולא רק הבית היהודי. רק כשנמצאים ביחד יש הכוח הזה, כשהולכים בנפרד אין. במקום להשקיע את הכוחות במאבק בינינו לבין עצמנו, נשקיע את כל הכוחות כלפי חוץ.

אנחנו קוראים להצביע לבית היהודי מפני שאנחנו חושבים שהם יעשו את הפעולות הכי נכונות והכי חזקות בעד שלמות עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל. ומי שיצביע להם יהיה שותף בדברים הגדולים האלה.

אסיים בדבר חשוב ביותר. לפני למעלה מחצי שנה התאחד כל עם ישראל בתפילה על שלושת הנערים החטופים. גם לפיד חיפש סידור להתפלל ואולי גם אנשי מרצ, אז התגלתה האחדות העמוקה של כל ישראל וניצוץ האמונה הקיים בכל אחד מישראל. המבט של האחדות - זהו הדגל של הבית היהודי. מי שרוצה את האחדות מקומו בבית היהודי.