שמחת בית השואבה בחב"ד, ברוקלין
שמחת בית השואבה בחב"ד, ברוקליןחזקי עזרא

הקרב על הקול החב"ד עובר לזירת רבני התנועה: במכתב שפרסם הרב חיים שלום דייטש, ראש כולל 'צמח צדק' ומגדולי המשפיעים בחסידות חב"ד, הוא מסביר כי אין שתי פרשנויות להוראת הרבי מחב"ד שאמר שיש להצביע ל'רשימה החרדית ביותר' ויש להצביע ליהדות התורה.  

לדבריו, הבחירות הנוכחיות "הן גורליות לקיומה של תורה שעה שיסודי וגופי התורה מוטלים על כף המאזנים ועננת גזירת גיוס מרחפת על היכלי הישיבות וישנה סכנה קיומית למושג של לומדי תורה, מוטלת חובת הקודש להצביע עבור ג' כאשר אני בטוח בכך ללא כל צל של ספק שזו היתה דעתו הק' של הרבי זי"ע, וכך אני מורה לכל השואלים בענין הבחירות".

בדבריו ציין כי לדברי הרבי כי יש להצביע 'לרשימה החרדית ביותר' "אין כל ספק שבמצב של היום רשימה זו היא החרדית ביותר וההצבעה עבור רשימת יהדות התורה ג' הוא מילוי הוראתו ובקשתו הק' של הרבי זי"ע, כאשר יש להיחלץ חושים להציל את התורה מידי מבקשי רעתה".

גם בימים אלה ניכר מסע החיזור אחר קולות חב"ד מכל הכיוונים, כשעל פי כל הסימנים המפלגה המובילה בקרב אנשי חב"ד היא מפלגת יחד.

כשהבית היהודי ו'יחד' לוטשים עיניים לגרעינים גדולים בתנועה, ואפילו הליכוד ביקש לפני מספר ימים לקיים כנס בחירות בכפר חב"ד אך ברגע האחרון הכינוס בוטל בהוראת רב הכפר.