חיילי הנח"ל החרדי
חיילי הנח"ל החרדיצילום: פלאש 90

דוד זולדן, בוגר המחזור הראשון של הנח"ל החרדי ומחבר הספר "חרדים לגורלם", מתייחס בראיון לערוץ 7 להקלטה בה נשמע מג"ד הנח"ל החרדי מדבר על גיוסם של חיילים שכבר אינם דתיים לגדוד.

זולדן סבור, כי מדובר בקומץ שאינו מעיד על הרוב, "יש שב"בניקים שכבר לא ממש דתיים, הסלקציה לא מספיק קפדנית, והם פוגעים בשם של הנח"ל החרדי. צריך לזכור שלא מדובר כאן בחבר'ה שהגיעו לצבא ואז התקלקלו, אלא בכאלה שכבר לפני כן לא היו ממש צדיקי הדור".

זולדן זוכר שבפלוגה הראשונה לא היו אפילו מספיק חיילים למנין, "רוב החבר'ה הלכו להשלים שעות שינה, עד שהגיע הסמל הקיבוצניק ופקד עליהם לנקות את הבסיס, למחרת כולם כבר הגיעו לבית הכנסת".

"היה גם סיפור הזוי על בחור בנח"ל החרדי שהסתובב בלי כיפה, היה לו קשר רומנטי עם תצפיתנית לא דתית, ואז היא החלה לחזור בתשובה והיא החזירה אותו בתשובה, היום הוא אברך חרדי", הוא מספר.

לדבריו השב"בניקים צריכים להתגייס לגולני ולא לנח"ל החרדי, "הם אולי רוצים להיות עם צעירים בראש שלהם, אבל אם הם לא דתיים שלא יבואו לנח"ל החרדי, בנח"ל החרדי יש פקודות מטכ"ל שאסור לחלל שבת, צריכים להתייצב בבית כנסת ואסור לעלות על טרמפ עם חיילת. לנח"ל החרדי יש סטנדרטים מאוד גבוהים, ואת בעיית השב"בניקים שיפתרו בחברה החרדית, זה לא עניין של הצבא".