יעקב ליצמן
יעקב ליצמןצילום: פלאש 90

על רקע היחלשות הליכוד, ''יהדות התורה'' שוב פוזלת לשמאל ולהרצוג? ח"כ יעקב ליצמן הבהיר הערב (חמישי) כי הוא אינו שולל ישיבה בממשלת שמאל בראשות יצחק הרצוג אך הבהיר כי מועצת גדולי התורה של המפלגה תקבל את ההחלטה לאחר הבחירות.

בראיון לאתר ''הארץ'' הזכיר ליצמן כי בעבר "ישבתי עם מרצ בקואליציה, יוסי שריד היה שר חינוך והוא היה שר חינוך מצוין, זה היה ב-99 אצל ברק".

בהמשך הבהיר כי "מי שיכריע זו מועצת גדולי התורה שמתכנסת למחרת הבחירות בשעה 17:00 אחר הצהריים כדי לדון בתוצאות הבחירות, ולכן ההחלטה שם".

בנוגע ל"יש עתיד", ליצמן נחרץ. "עם לפיד אני לא אשב. חתום, נעול, חד וחלק", הודיע. למרות הריכוך בעמדות לפיד בסוגיית הסנקציות הפליליות על בחורי ישיבה, אומר ליצמן כי "לפיד מאותת שהוא רוצה לשבת בקואליציה, לא איתי, אלא בקואליציה. אם הוא אומר שלא הוא שדרש את הסנקציות אלא היועץ המשפטי לפני שנתיים, למה הוא לא אמר את זה אז?

''תוציא ציטטות שלו מהשנתיים האחרונות - כמה פעמים הוא אמר שהוא דרש את זה? אנא, מר לפיד, דייק במלים. זה אלף בית ביהדות התורה שאנחנו אומרים את האמת''.

ליצמן הוסיף כי לפיד יכול לחזור בתשובה, אבל זה לא ישנה את דעתו. "אם הוא רוצה לחזור בתשובה אז שיחזור בתשובה. שקדנציה אחת יהיה באופוזיציה, שישבח את תלמידי הישיבות שלומדים, יתמוך בהם בתקציבים ובקצבאות הילדים, ואז בקדנציה הבאה אולי כן נשב איתו.

''ככל שידוע לי על עמדת מועצת חכמי התורה - חד משמעית לא נשב עם לפיד. כל מה שהוא אומר זה כי הוא מפחד שיהיה מצב שהוא לא יוכל לשבת בקואליציה", הסביר ח"כ ליצמן.

באשר למעורבות של הנשים בפוליטיקה הבהיר ליצמן כי ב"יהדות התורה" לעולם לא תתמודד אישה. "על פי ההלכה אסור בחירת נשים. כל הדורות הלכנו עם זה ואנחנו לא משנים את ההלכה'', ענה.

ליצמן נשאל אילו תיקים תרצה מפלגתו לקבל בממשלה הבאה, וענה: "אני לא רוצה לדבר על תיקים בכלל, אבל אם כן - אז אמרתי שאני רוצה בריאות. איך אני יכול לפרט אונליין ל"הארץ" על המשא ומתן? לפיד קורא כל מלה שאני הולך להגיד כאן עכשיו ודבר ראשון יתקוף אותי ויגיד: 'ליצמן אמר עוד פעם איפה הכסף'.

''אם כבר איפה הכסף, אני שואל אותו: מה עשית שנתיים עם הכסף? אנחנו לא הולכים לפרט שום דבר, וגם אני לא יודע מה פירוט הדברים משום שמועצת חכמי התורה תנחה אותנו''.