הרב גינזבורג בהתוועדות
הרב גינזבורג בהתוועדותמזמור

תנועת דרך חיים בראשות הרב יצחק גינזבורג, תערוך ביום שלישי הקרוב, יום הבחירות לכנסת, בחירות להנהלת התנועה המונה כ-2,600 חברים ומתפקדים.

בתנועה מדגישים כי אמנם רוב חברי התנועה מצביעים גם בבחירות לכנסת, כפי שגם מדריך הרב גינזבורג, אולם בקיום הבחירות לתנועה ביום הבחירות לכנסת בכוונתם להדגיש את השאיפה ''לתיקון המצב הציבורי בארץ ישראל'', כהגדרתם.

"התחושה הכללית של הציבור היא שההצבעה בבחירות לכנסת היא בדיעבד, וכי אין מפלגה המייצגת באמת את דרכם", אומר איתיאל גלעדי, חבר וועדת ההקמה של התנועה. "מדובר במערכת שלא שמה את התורה ואת היהדות בראש מעיניה, וממילא הפתק של יהודים רבים לא נמצא מאחורי הפרגוד".

ב"דרך חיים" מסבירים כי התנועה הוקמה בשל הצורך להצבת אמירה ציבורית הקוראת לתיקון החיים הציבוריים וניהולם על פי תורה, אמירה שבכנסת לא ניתן לומר בצורה מלאה.

"בכנסת לא ניתן להציג בצורה מלאה את דעת התורה בשל הדרך בה מתנהלת כיום מדינת ישראל", אומר גלעדי. "לעומת זאת בתנועה אנחנו מכוונים לפעילות על פי תורה בכל תחומי החיים. לדוגמה, התא המשפטי של התנועה שכבר ייצר מספר הצעות חוק בנושאים שונים העומדים על סדר היום הציבורי במדינת ישראל, והכל מתוך תורה".

הבחירות של "דרך חיים" יערכו במסגרת כנס הרבעון של התנועה שיערך באולם מערת אסף סמוך לקבר דוד המלך בירושלים. בכנס ישתתפו הרב שי דאום אשר יציג כיצד תראה שמיטה לכתחילה במדינה המתנהלת על פי תורה, הרב יצחק שפירא אשר יסקור את מעורבות התנועה במערכת הבחירות, ועו"ד אורי צפורי אשר יסקור את הצעות החוק העוסקות בסוגיות דת ומדינה, ונכתבו בידי התא המשפטי של התנועה.

בסיום הכנס תיערך התוועדות עם הרב יצחק גינזבורג העומד בראש התנועה.