השבעה
השבעהצילום: אביר סולטן, פלאש 90

תא"ל במיל' הרב אביחי רונצקי, לשעבר הרב הראשי לצה''ל, תוקף את המלצת קצין החינוך הראשי תא''ל אבנר פז-צוק להרחיק את הרבנים הצבאיים מטקסי ההשבעה שנערכים לטירונים.

בשיחה עם ערוץ 7 אומר הרב רונצקי כי מדובר בעוד נדבך במתקפה על מסורת ישראל. "זה לא מקרה בודד, התביעה הזאת של קצין חינוך ראשי היא חלק ממהלך שבא לנגח או לגרוע מתפקוד הרבנות הצבאית".

לדבריו הנוכחות הרבנית בטקסים חשובה ביותר. "בטקסי ההשבעה שמתקיימים בדרך כלל בכותל המערבי כחודש לאחר הגיוס, משתתפים מפקד היחידה, מפקד הבסיס, ומפקד החטיבה, וגם הרב היחידתי שקורא פרק תנ"ך ולפעמים גם הרב הפיקודי שנושא דברים קצרים.

''קצין חינוך ראשי רואה פגם בהשתלבות רבנים, אני לא מבין למה. ההשבעה נעשית על תנ"ך ורובה כאחד ליד הכותל המערבי. מחברים את החייל לתכנים של התנ"ך, זה הפן המסורתי לצד הפן המקצועי, ומי שעושה את זה הכי טוב זה רב היחידה שחי עם החיילים".

"אני מבין שקצין חינוך ראשי ממשיך את קודמיו שניסו לפגוע במעמד הרבנות הצבאית הראשית ששותפה יחד עם המפקדים בחיזוק רוח הלחימה. הם רוצים להחזיר את הרבנות הצבאית למעמד של פעם - שזה רק הענקת שרותי דת''.

הרב רונצקי מספר כי בתקופה בה כיהן כרב הראשי לצה''ל, הוא הותקף תדיר על ידי עיתון 'הארץ'. ''הפריע להם החיבור למסורת ישראל, הרצף הזה מאברהם אבינו עד לחנה סנש ויוני נתניהו. אבל אני משוכנע בהיכרותי את הרמטכ"ל גדי איזנקוט שהוא לא יקבל את הדברים ולא ידיר את הרבנים מהטקסים".