ספינת חיל הים האיראני
ספינת חיל הים האיראנירויטרס

כוחות צבא עיראק ומליציות שיעיות בסיוע של קצינים איראנים ממשיכים במבצע לשחרור העיר תיכרית מידי ארגון דאעש, ועל פי דיווחים מאיראן מרביתה של העיר כבר "שוחררה".

על הפעולה מפקח קאסם סולימאני, מפקד כוח אל-קודס של משמרות המהפכה של איראן.

האדי אל-עאמירי, מנהיג ארגון "בדר" החבר בפרלמנט העיראקי, אומר בראיון ל"אל-שרק אל-אווסט" (13 במרץ), כי נוכחות היועצים האיראנים הנילווים לכוחות העממיים במערכה במחוז סלאח א-דין הוא בבחינת מקור גאווה" הוא תמה: "מדוע קיימת רגישות אצל אחדים לגבי נוכחות יועצים איראניים כאשר ידוע שיותר מארבעת אלפים יועצים אמריקנים נמצאים בעיראק?"

לדבריו, "היועצים האיראנים מלווים אותנו בשדה המערכה ומעניקים לנו את מיטב הייעוץ, ואנו גאים בהם, שכן הם יסייעו לנו לשחרר את מחוזות נינווה ואל-אנבאר באופן מלא לאחר שנשחרר את תיכרית וכירכוכ. אלה אשר מדברים נגד על היועצים האיראנים צריכים להודות ולשבח אותם שכן בלעדיהם ובלעדי קאסם סולימאני (מפקד כוח אל-קודס האיראני) הייתה עיראק כולה נתונה תחת שלטון דאעש.

האייתוללה סייד אחמד ח'אתמי, חבר מועצת המומחים של איראן (הגוף המוסמך לבחור את המנהיג הרוחני), ברך בדרשת יום השישי בטהראן את הצבא העיראקי לרגל ההישגים בשדב המערכה בתיכרית.ח'אתמי אמר, כי איראן מסייעת לשמור על השלמות הטריטוריאלית של עיראק כנגד אויביה המעונינים להביא לפיצולה ולחלוקתה.