חילול שבת. הרב דוד יוסף
חילול שבת. הרב דוד יוסףצילום: פלאש 90

מועצת חכמי התורה של ש"ס מקיימת הערב (מוצ"ש) כנס בחירות לטובת התנועה בבית הכנסת 'היזדים' בשכונת הבוכרים בירושלים.

הרב דוד יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף הנחשב למקורבו של אריה דרעי חזר ותקף בחריפות את אלי ישי המתיימר, לדבריו, לייצג את דרכו של אביו, הרב עובדיה.

"איך נתרום למען היהדות? שנצעק "מוות לערבים" עם ברוך מרזל? פתאום משתמשים בשם של אבי מורי לטובת שאגות 'מוות לערבים'. זה מה שהוא רצה? הוא הרי פעל לטובת הקמת תלמודי תורה, לטובת חיזוק הישיבות, לא לטובת 'מוות הערבים', אמר.

בהמשך עבר לתקוף את ח"כ יוני שטבון. "האם דרכו של מרן היא דרכו של יוני שטבון? האיש הזה פעל בשנתיים האחרונות נגד הישיבות, אמנם הוא הרים ידו נגד חוק הגיוס, אך הוא הצביע בעד קיצוץ נגד הישיבות בהצבעות השונות".

בדבריו הבהיר כי זו הלכה לתמוך בש"ס. "אתם סומכים על פסיקת אבי מורי? אבי מורי אמר שאינו מוחל למי שלא מצביע ש"ס, כל מי שלא מצביע ש"ס הוא מרים ידו נגד אבי מורי, זו פסיקת הלכה. אוי לו מיום הדין, למי שלא יצביע ש"ס".

ביום חמישי האחרון תקף הרב דוד יוסף את ח"כ שטבון והשווה אותו לחזיר המתואר במדרש ש"פושט טלפיו ואומר 'כשר אני'".

"אל תאמינו לאף אחד", אמר הרב יוסף בכנס בחירות בבית שמש, "נראה לכם שמרן נתן למישהו רשות ללכת עם כהנא? ח"כ שטבון בנושא ההקצבות היה חלק מהמזרחי הוא היה לוחם בעולם הישיבות. הוא פושט את טלפיו ואומר כשר אני".

בהמשך תקף את שטבון שנתן לטענתו יד להרס התורה בקדנציה הקודמת. "ביטול הקצבאות והבטחת הכנסה הכל נעשה על ידי אלה שהם התחברו אליהם ראש המתפלגים ניהל משא ומתן עם אריאל שהוא ראש הלוחמים נגדנו, רק לאחר מכן אריאל זרק אותו".