נתניהו לערוץ 7: אנחנו בצו 8

בשיחה עם ערוץ 7 מספר הבוקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על תחושותיו ביום הבחירות ומתייחס לדבריו הבוקר (שלישי) אודות שיחות הטלפון הראשונות שיקיים מיד לאחר היוודע תוצאות הבחירות.

"טלפון ראשון למרים פרץ, אם הבנים. טלפון שני לנפתלי בנט לקרוא לו לבוא עם הבית היהודי כשותף בכיר בממשלה לאומית שלנו. לא תהיה ממשלת אחדות", קובע ראש הממשלה נחרצות ובכך מבקש לבטל את חששותיו הגוברים של יו"ר 'הבית היהודי', השר בנט. "רק ממשלה של הימין. זה מה שאני מתחייב לעשות".

לגבי בחירת השיחה הראשונה דווקא למרים פרץ, מזכיר נתניהו את המכתב שהציגה לו פרץ בפגישתם האחרונה, "אחד המכתבים המרגשים ביותר שקיבלתי בחיי, מכתב מבנה אלירז כשהיה בחיים ונתן את האמון בי שאשמור על הארץ ואשמור על המדינה וזו המחוייבות שלי. כדי לעשות את זה אני רוצה להתחייב שיהיה ברור לכולם – לא תהיה ממשלת אחדות. אין דבר כזה. גם לא יכולה להיות. מה שכן יהיה זה ממשלת ימין בהנהגתי. אקח את הבית היהודי וכל המפלגות של המחנה הלאומי ונקים ממשלה לאומית בעזרת ה' ובעזרתכם".

לשאלת הצורך בקיומו של גוש לאומי גדול אומר ראש הממשלה כי לא די בכך שכן גם כעת, בשעות הבחירה עצמה, נפתח פער, כלשונו. "נפתח פער בינינו לבין מפלגת העבודה וזה יכול לאפשר להטיל את מלאכת המרכבה על מפלגת העבודה שפותחת את הפער הזה. לכן מוכרחים לסגור את הפער. מוכרחים להצביע 'מחל'".

נתניהו מוסיף ואומר כי מצביעים ערבים מובאים כעת לקלפיות על ידי עמותות 'V-15'. "הם מובאים באוטובוסים. לנו אין עמותות. אין לנו V-15 יש לנו צו 8, יש לנו אתכם. אם לא תלכו לקלפי אחמד טיבי וחנין זועבי הם שיקבעו שבוז'י הרצוג יהיה ראש ממשלת השמאל. לכן מוכרחים ללכת ולסגור את הפער, לבוא בהמוניכם, תביאו את המשפחות, תביאו את החברים, תבואו לקלפי ותצביעו מחל ונקים בעזרתכם ובעזרת ה' ממשלת ימין, ממשלה של המחנה הלאומי".

נתניהו התייחס גם לשאלת הקפאת הבניה ושחרור המחבלים והחשש שאלה יחזרו ביום שלאחר הקמת הממשלה הבאה. נתניהו קובע כי ממשלתו בנתה אלפי יחידות דיור ותמשיך לעשות כן, אך "נעשה את זה בשכל". לגבי שחרור המחבלים הוא אומר: "לא יהיו שחרורי מחבלים. זה דבר שעבר מן העולם".

בדבריו מביע ראש הממשלה דאגה מיוחדת מהתגייסות עמותות השמאל למען ההצבעה הערבית המגיעה אל הקלפיות בכמויות גדולות ומשמעותיות יותר מבעבר. "זה מאוד מדאיג", הוא אומר ומוסיף: "אנחנו חייבים לתת תשובה ולהביא את מצביעי המחנה הלאומי אל הקלפי ולסגור את הפער מול מפלגת העבודה. להצביע מחל. במצב שאי לנו 61 ממליצים מה שיקבע זה הפער מול מפלגת העבודה".

באשר להחלטת ביטול הרוטציה אומר נתניהו כי מדובר בבלוף אחד גדול, כהגדרתו. "ציפי ובוז'י זה היינו הך. הם הולכים יחד בתמיכת הערבים, בתמיכת עמותות השמאל. מה שצריך עכשיו זה להוציא את עם ישראל, להביא את אנשי המחנה הלאומי לסגור את הפער בין הליכוד למפלגת העבודה במהירות".

באשר לתחושותיו האישיות ביום הזה שב נתניהו ומספר כי הוא מאוד מודאג, "אם לא נתעשת, אם לא נוציא את כולם, המשפחות הידידים הקרובים, תוקם ממשלת שמאל וכולנו נבין את המשמעויות הנוראיות עבור המדינה. יש אפשרות לצמצם את הפער".