התעודה המזויפת
התעודה המזויפתצילום: חטיבת דובר המשטרה

כתב אישום הוגש השבוע כנגד ערבי, שוהה בלתי חוקי שהתחזה למעסיקו לשעבר והחזיק תעודת זהות מזויפת המכילה את פרטיו.

תפיסתו התאפשרה בזכות ערנותם של שוטרי הסיור ממשטרת אשדוד שבמרחב לכיש. "למרות הזיוף האיכותי ובקיאותו בפרטיו של האדם אליו התחזה, משהו בהתנהלותו החשידה אותנו לאורך כל הבדיקה שערכנו ועד למעצרו", מספרים השוטרים.

בשבת האחרונה הבחינו השוטרים באדם שהולך בצורה מחשידה באזור התעשייה באשדוד. לאחר שעיכבו אותו לבדיקה שגרתית, הוא מסר להם תעודת זהות כחולה ע"ש אזרח ישראלי מירושלים.

"משהו בהתנהלותו עוררה את החשד אצלנו, ולכן החלטנו לתחקר אותו לגבי פרטים נוספים המופיעים במסוף המשטרתי ולא להסתפק בבדיקת התעודה. צריך לומר כי הוא עמד בכבוד בתחקור ושלט כמעט בכל הפרטים, עד הרגע שנשאל לגבי הרכב שרשום על שמו לכאורה והחל לגמגם", מספרים השוטרים שעיכבו את החשוד.

הוא עוכב לתחנת המשטרה ושם נלקחו ממנו טביעות אצבעותיו והתבררה זהותו האמיתית. החשוד, ערבי מאיו"ש בשנות העשרים לחייו היה ללא אישורי שהייה בישראל. הוא נעצר ומאוחר יותר הודה בחקירתו כי רכש את תעודת הזהות המזויפת מאדם אחר באזור רמאללה תמורת 2,000 ש''ח במטרה להיכנס לישראל ולעבוד.

על פי החשדות המיוחסים לו, הערבי ליקט פרטים אודות מעסיקו לשעבר ונעזר בכך כדי לזייף תעודת זהות ישראלית הנושאת את פרטי מעסיקו. לאחר חקירתו מעצרו הוארך.

כנגד החשוד הוגש כתב אישום בבית משפט השלום באשקלון בגין כניסה לישראל שלא כחוק, התחזות לאדם אחר כדי להונות ושימוש במסמך מזויף.